Waarschuwing bij het 14K schema: het is niet makkelijk

Waarschuwing bij het 14K schema: het is niet makkelijk

Bijgewerkt: 1 juli 2020.

Hoeveel marathons worden er dit najaar wél gelopen?

De Berenloop op Terschelling gaat in ieder geval door.

Ga jij dit najaar een marathon lopen? En twijfel je nog welk schema je wilt gebruiken?

Uiteraard ben ik fan van het 14K-schema

Ik heb er zelf 2u59’02 mee gelopen en met Stans een boek over geschreven.

Maar als jij denkt dat het 14K schema lekker makkelijk is en je één keer in je leven een marathon wilt lopen om hem af te vinken voor je bucket list, dan wil ik je waarschuwen.

Want dan kom je met het 14 km schema bedrogen uit. Het is niet makkelijk.

Je traint niet langer dan 14 kilometer, maar dat is niet alles.

Er is over nagedacht.

Je loopt 4 x per week, nooit meer en soms minder.

Daar is aandacht en toewijding voor nodig.

Ik leg het je uit in mijn video:

 

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Nieuwsbrief
Wil je wekelijks het nieuwste blog, aankondiging van webinars, nieuwe interessante boeken en meer in je mailbox? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.


Over de auteur

Koen de Jong (1979) loopt hard, fietst graag, ademt rustig en doucht koud. Hij is bedenker van het 100-dagen-sportrustenprogramma en geeft veel presentaties bij bedrijven.

Koen schreef de boeken Verademing (met Bram Bakker), Ik hardloper en De Hardlooprevolutie (met Stans van der Poel), Kopwerk (met Aart Vierhouten) en Koud kunstje (met Wim Hof). Zijn werk is in meerdere landen vertaald.

Zijn favoriete boek: Momo en de tijdspaarders.

Verder is hij dol op vers gemaaid gras, landkaarten, boekwinkels en ijsvogels.

Een reactie op "Waarschuwing bij het 14K schema: het is niet makkelijk"

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.