Over Sportrusten

We zijn tégen zittend stressen en vóór sporten, rustig ademen en koud douchen.

Sportrusten geeft je een zetje om aan de slag te gaan.

Bekijk eerst het filmpje van 2 minuten, dan weet je waarom we zo enthousiast zijn over hardlopen, wielrennen en ademhalingsoefeningen.

 

Voor wie?

Wil jij een halve of hele marathon lopen? Maar zie je op tegen die lange duurlopen van 30K? Heb je geen tijd om zoveel kilometers te maken? Of raak je snel geblesseerd? Dan bieden wij een alternatief. Een schema waarbij je voor de marathon maximaal 14K traint. En voor de halve maximaal 10K. Als extraatje slaap je beter en ontspan je makkelijker. Begin jij liever met een 10K? Dan hebben we daar ook een mooi schema voor.

 

Wat is sportrusten?

Sportrusten is een programma van 100 dagen. Je combineert slim hardlopen of wielrennen met rustig ademen. Dus: minder kilometers trainen, maar wel gericht met een hartslagmeter.

Rustig ademen doe je met behulp van ademhalingsoefeningen. En daar krijg je veel moois voor terug:

* Blijmoediger brein (geen chagrijn maar een glimlach)
* Meer energie (ook ’s ochtends en ’s avonds na 20:00 topfit)
* Diepere slaap (in. uit. pauze. in. uit. pauzzzzzz..)
* Hogere basissnelheid (bij een lage hartslag harder lopen)
* Betere concentratie (een goed boek lezen en onthouden)

Oké, dat klinkt goed, maar wat is het dan precies?

Het zijn 5 punten die je gedurende 100 dagen lang doet. Het zijn de punten uit de boeken Verademing en Ik, hardloper of Ik, de wielrenner waar sporters de meeste profijt bij hebben:

1. Iedere dag een ademhalingsoefening
Hoe vaak adem jij? 6 tot 8 keer is genoeg.

2. Kort voor het lopen 2 minuten een ademhalingsoefening
Zo begin je ontspannen aan een training

3.  3 x in de week lopen
Omdat twee keer niet genoeg is.

4. 1x per week vogels kijken (da’s rustig lopen)
Geen lepelaars tellen maar vetten verbranden.

5. 1 x per drie weken langer of intensiever lopen
Dit worden de suikers voor je brein.

Wanneer start jij?

Er zijn 4 varianten:

1. Gratis variant: Begin zelf en meld je aan voor de gratis nieuwsbrief. Je ontvangt dan ons e-book ‘Sportrusten voor Hardlopers’ helemaal voor niets. Gratis variant en die blijft ook gratis. Daarnaast geven wij regelmatig webinars.

2. Sportrusten-pakket: Je kunt zelf een pakket samenstellen voor de marathonhalve marathon of 10K. Daarbij kun je het online 100-dagenprogramma volgen of je bestelt er 1 of 2 boeken bij. Dan krijg je ook een kalender en stickervel cadeau. Wij raden je aan om het boek Verademing en De Hardlooprevolutie bij te voegen. Zo heb je de kennis bij de hand en krijg je gedurende 100 dagen tips en trucs via ons online programma. Daarnaast maak je een persoonlijk schema, met jouw trainingshartslagen.

 

Wat is Sportrusten: het pakket

 

3. Sportrusten-workshop + Sportrusten-pakket: Als je mee wilt doen aan een halve of hele marathon heb je misschien behoefte aan jouw persoonlijke trainingshartslagen en jouw eigen schema. Dan is een Sportrusten-workshop meer iets voor jou.

4. Inspanningstest + rustmeting + Sportrusten-pakket: Wil je zeker weten dat je opbouwend sport en dat je de ademhalingsoefening goed doet voor je begint? Dan kun je eerst je hartslagzones laten vaststellen. Ook krijg je rustmeting waarbij ademhaling, hartslagcoherentie en hartslag worden gemeten. Klik hier om een afspraak te maken

Sportrusten steunt de stichting Run4schools.


Contact

Sportrusten BV
Beresteinseweg 34-B, 1217 TJ Hilversum
Tel.: 06-38899730
E-mail: info@sportrusten.nl

K.v.K.-nummer: 56301901 – BTW-nummer: NL852064962B01

Geef een reactie