Maximaal 14K trainen en dan 3u09’41” lopen

Maximaal 14K trainen en dan 3u09’41” lopen

Gelukt.

Maximaal 14K trainen, en dan een marathon binnen 3u10’00” lopen. Ik had nog 19 seconden in gras kunnen liggen onderweg. Mijn eindtijd: 3u09’41”.

Marathon Amsterdam

Zijn de tijden ineens zo belangrijk dan?

Nee.

Maar eerder dit jaar liep ik een marathon met het geheimzinnige schema. Met succes. Ik liep pijnvrij en had zelfs geen spierpijn na afloop. Toch vond Stans van der Poel (met wie ik Ik, hardloper schreef) dat het sneller moest.

Dan weten ook snellere lopers dat je met dat schema prima uit de voeten kunt.

Dus ik was een gewillig proefpersoon en ging trainen voor een snellere tijd. Door nauwkeurig op hartslag te lopen. 3u10’00” wilde Van der Poel.

Dat is dus mooi gelukt.

Wil jij rustig ademen combineren met hard lopen? En een marathon lopen zonder de lange duurtrainingen?

Lees dan de oude blog over het schema waarbij je maximaal 14K traint en toch een marathon loopt

Groet,

Koen de Jong

Marathon Amsterdam

28 reacties op "Maximaal 14K trainen en dan 3u09’41” lopen"

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.