Wat is het idee achter het beroemde 14K-schema voor de marathon?

Wat is het idee achter het beroemde 14K-schema voor de marathon?

Sinds 2014 is het marathonschema van Stans van der Poel – waarbij je maximaal 14 kilometer traint – geliefd geraakt bij duizenden lopers.

Tot 2014 was het een must om ook lange duurlopen te doen van wel 30 kilometer, als je trainde voor een marathon.

Nu kun je kiezen: wil je liever lange duurlopen doen, of train je liever kortere afstanden.

In onderstaand filmpje leg ik in drie minuten uit waarom het 14-kilometerschema voor veel lopers heel logisch is

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Nieuwsbrief
Wil je wekelijks het nieuwste blog, aankondiging van webinars, nieuwe interessante boeken en meer in je mailbox? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.


Over de auteur

Koen de Jong (1979) loopt hard, fietst graag, ademt rustig en doucht koud. Hij is bedenker van het 100-dagen-sportrustenprogramma en geeft veel presentaties bij bedrijven.

Koen schreef de boeken Verademing (met Bram Bakker), Ik hardloper en De Hardlooprevolutie (met Stans van der Poel), Ik, de wielrenner (met Aart Vierhouten) en Koud kunstje (met Wim Hof). Zijn werk is in meerdere landen vertaald.

Zijn favoriete boek: Momo en de tijdspaarders.

Verder is hij dol op vers gemaaid gras, landkaarten, boekwinkels en ijsvogels.

Nog geen reacties op "Wat is het idee achter het beroemde 14K-schema voor de marathon?"