Méér lichaamsbeweging: hoe pak jij het aan?

Méér lichaamsbeweging: hoe pak jij het aan?

Ik heb mijn auto verkocht.

Eén van mijn goede voornemens is namelijk: méér lichaamsbeweging.

En dan bedoel ik geen hardlopen of wielrennen in vol (sport)ornaat. Maar gewoon forensen en wandelen en bij mensen op bezoek gaan.

Normaal pak ik dan snel de auto.

Zeker met lezingen in het land. Arnhem, Zwolle, Venlo. Ik doorkruis het halve land en dan neem ik twee kratten met boeken mee. Wel zo handig om dan de auto te nemen.

Dus heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik een auto moet bezitten. 

Terwijl ik liever met de trein reis: lekker met een goed boek of een pennetje en een opschrijfboekje. En dan in hardloopkleren de trein uit en van station Hilversum door het bos en de buitenplaatsen van Natuurmonumenten hardlopend naar het Sportrusten-hoofdkwartier.

Of – wellicht nog beter: reizen op de fiets in plaats met de auto of de trein. Da’s helemaal goed voor mijn humeur (en conditie).

Op de fiets van Amsterdam langs de Vecht, door het Naardermeer naar Nederhorst den Berg. Lekker vroeg: stil en met een opkomend zonnetje.

Verrukkelijk.

Het echte leven is minder verrukkelijk. Defecte treinen, bladeren op de rails, lekke banden, regen en wind.

Of ik moet een net jasje aan bij een afspraak: da’s onhandig meenemen met een racefiets.

Of ik heb veel boeken nodig en het miezert.

Met een auto voor de deur pak ik dan snel de auto.

Maar nu dus niet meer.

Want dat kan helemaal niet.

Ik heb geen auto meer.

Mijn goede voornemen: meer beweging voor een (nog) betere stemming en een goed kloppend hart.

(dan weet je meteen waarom ik je komend jaar wellicht een keer om een lift vraag).

13. Auto file en fiets

 

19 reacties op "Méér lichaamsbeweging: hoe pak jij het aan?"

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.