Tips bij koud douchen

Tips bij koud douchen

Koud douchen is – als je geoefend bent – doodeenvoudig.

Ontspannen zelfs.

Maar in het begin is het een crime.

Bijna iedereen heeft tijdens zijn eerste koude douche de neiging om verschikt en gillend onder de douche vandaan te springen.

Dat doe je toch niet voor de lol?

Daarom wat tips om te wennen aan de koude douche.

Wij zijn benieuwd of jij straks ook met plezier onder de koude douche stapt.

Om te weten of jij over een maand (dan heb je 30 x 1 minuut koud gedoucht) fitter bent dan nu, kun je jezelf een cijfer geven voor je energie.

Welk cijfer geef jij jezelf?

1 = uitgeput
10 = topfit

Hoe fit ben jij over het algemeen?

Bekijk resultaat

Laden ... Laden ...
Eerst even dit: heb je ernstige hartklachten of longproblemen? Vraag dan aan je arts of het wijs is om koud te douchen. Zonder toestemming van je arts is het niet slim om koud te gaan douchen.

Tips bij koud douchen

  1. Draai de warme kraan wel helemaal uit, maar houd enkel je voeten onder de koude straal.
  2. Let op je ademhaling, niet op de kou.
  3. Adem bewust rustig en langzaam uit.
  4. Doe nu ook je handen onder de koude straal.
  5. Blijf rustig ademen.
  6. Ga langzaam met je onderbenen, je bovenbenen en je romp onder de koude straal.
  7. De eerste twee weken hoef je niet met je hoofd onder de koude straal.

Heb je vragen of wil je meer tips lezen? Dat kan ook op onze Facebook-pagina.

Koud douchen

Succes met de Cool Challenge: 30 dagen koud douchen.

 

 

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

45 reacties op "Tips bij koud douchen"

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.