Haal de finish van de marathon met een glimlach

Een drukke baan, een gezin en toch trainen voor een marathon

Je hebt een stout plan. Een doel. Dit jaar wil je een marathon lopen. Sterker nog, je hebt het al aangekondigd bij je vrienden en familie. Maar nu twijfel je. Want kan het eigenlijk wel, trainen voor een marathon met een drukke baan en een rijk gezinsleven. Een marathon lopen is leuk, maar je wilt ook je gezinsleven graag leuk houden.

En er zijn meer twijfels:

  • Haal ik de finish wel?
  • Hoe pak ik het aan?
  • Wat voor schema gebruik ik?
  • Wat eet ik tijdens een marathon?
  • Hoe voorkom ik blessures?
  • En wat moet ik in hemelsnaam met een hartslagmeter?

Meld je aan voor € 67

Weg met die twijfels

De tijd van twijfelen is voorbij. Jij gaat trainen en jij haalt de finish. En niet zomaar, want jij gaat met een glimlach over de streep. En tijdens de voorbereiding train je niet meer dan 14K, en dat levert veel op:

Haal de finish met een glimlach

  • Je bent fit
  • Je bent energiek
  • Je slaapt beter
  • Je bent (meestal) relaxed
  • Je doet het niet op wilskracht, maar met plezier
  • Je wordt een leuker mens; de marathon wordt bijzaak
  • Je haalt de finish

Ben jij geschikt voor het marathonschema?

Als jij 10 kilometer binnen 65 minuten loopt en geen overgewicht hebt, helpen wij je:

Loop op je persoonlijke marathonhartslag

  • Met een persoonlijk schema
  • Met een goede trainingsopbouw
  • Met motivatie
  • Met minder kilometers
  • Met advies over ontspannen en ademhalingsoefeningen
  • Met advies over slim trainen op marathonhartslag
  • Met het beantwoorden van vragen
  • Met het behalen van je einddoel
  • Met een grapje

Maar hoe ga je dat doen?

Jij hoeft je geen zorgen meer te maken. Met jouw omslagpunt en jouw snelste 10K-tijd berekenen wij je marathonhartslagen. Daarop ga jij 100 dagen lang trainen. Vier keer in de week en elke dag een ademhalingsoefening. En wij helpen je met het schema en houvast binnen ons programma.

100 dagen lang werk jij met focus en aandacht toe naar dat ene doel. Maar we houden het wel leuk, want:

Supercompensatie

  • Je traint regelmatig, maar je blijft lachen.
  • Je merkt je vooruitgang; je wordt sneller bij dezelfde hartslag en misschien loop je wel een PR op de 10K.
  • Je voelt je gezond, fit en energiek. Ook na de marathon.
  • Je slaapt beter.
  • Je wordt niet chagrijnig van weer zo’n lange duurloop met pijntjes en wallen tot gevolg.
  • Je houdt tijd over voor je werk en gezin.
  • De ademhalingsoefeningen maken je echt relaxed.
  • Je leert je lichaam kennen.

Ervaringen

“Ik heb altijd gezegd dat ik geen marathons wil lopen in verband met de trainingsduur. Met dit schema ben ik toch de uitdaging aangegaan. Mijn gezin heeft er geen last van ondervonden en de volgende marathon staat ook alweer gepland.”
Sander van Drongelen, Rotterdam (3u48)

Egbert Hommels, Eindhoven 2016 (4u04)
“Ik kijk er heel tevreden en trots op terug, dank voor jullie programma!”
Egbert Hommels, Eindhoven 2016 (4u04)

Laura Batterink, Leiden 2015 (3u27)
“Ik liep 8x (!) een PR in 100 dagen”
Laura Batterink, Leiden 2015 (3u27)

Karin Tankink, Athene (4u46)
“Wat een geweldige ervaring was het!”
Karin Tankink, Athene (4u46)

Jacco Helmink, Amsterdam 2015 (3u48)
“Kapot maar voldaan! Bedankt voor het schema, het blijkt dus toch te werken.”
Jacco Helmink, Amsterdam 2015 (3u48)

Gebruik onze jarenlange ervaring

Koen de Jong | Sportrusten

Wij liepen inmiddels al meer dan 10 marathons met dit schema en hielpen honderden lopers om met een glimlach over de finish te gaan. Daarnaast deed Koen de Jong jarenlang inspanningstesten en gaf adviezen aan honderden lopers en bedacht hij het programma Sportrusten. Koen schreef zes boeken, van zijn titels zijn meer dan 100.000 exemplaren verkocht en zijn werk is in meerdere landen vertaald. Alle kennis uit de boeken is verpakt in het 100 dagen programma.

Een investering in jezelf

Hardlopers kopen vaak voor honderden euro’s schoenen, kleding en dure hartslagmeters. Dan is het ook handig als je weet wat je met die meter moet doen. Dat is het belangrijkste om die finish te halen. Dus daar investeer je ook in. Het Sportrusten Marathon Pakket kost 67 euro en geeft je hele leven plezier. Want jij haalt de finish en je weet in de jaren daarna precies hoe je fit moet blijven.

Wil je wat meer leesvoer, dan kun je ook onze boeken erbij nemen. We raden aan De Marathonrevolutie en Verademing te lezen.

Beslis nu en je kan direct beginnen

De marathon komt steeds dichterbij, dus beslis nu. Na aanmelding krijg je direct een mail en kun je beginnen. De tijd van twijfelen is voorbij. Dit jaar loop jij over de streep van die marathon. Met een glimlach. Als jij het schema volgt en de finish niet haalt, spreken wij graag persoonlijk met je. Dan mag jij het gratis nog een keer proberen of je geld terugkrijgen.

Dus meld je nu aan!