Sta goed voorbereid en goed uitgerust
aan de start van je marathon

(en train niet meer dan 14 kilometer)

Ook jij kunt een marathon lopen met het 14-kilometer-schema. Voel je topfit en loop een PR. Duizenden lopers gingen je voor.

Met het online programma krijg je een schema op maat en weet je zeker dat je de finish haalt.

  • Persoonlijk schema
  • Filmpjes, mails en uitleg
  • Overzicht van je trainingen
  • Inzicht in progressie
  • Hulp met je hartslagen
  • Finishgarantie
  • Antwoord op al je vragen

Koen en Mark finishfoto

Trainen op hartslag

Trainen met een hartslagmeter is wennen, maar het loont.
Wat je als eerste wil weten: op welke hartslag kun jij een marathon lopen? We leggen je precies uit hoe jij je marathonhartslag bepaalt. De meeste trainingen ga je doen op marathonhartslag en je merkt dat je harder gaat lopen bij dezelfde hartslag. Zo weet je zeker dat het goed gaat.
  • Je hartslag als uitgangspunt
  • Je wordt sneller bij marathonhartslag
  • Train 1 keer per week zonder hartslagmeter: "vogels kijken"
  • Je weet zeker dat je niet teveel, maar ook niet te weinig doet

Het online programma biedt heel veel extra’s

Met het online programma krijg je mails, filmpjes, tips, een persoonlijk schema én je krijgt antwoord op al je vragen. Je weet zeker dat je slim traint en gaandeweg het traject wordt je steeds fitter.

100 dagen tijdlijn: je kunt alle kennis rustig teruglezen

Sporrusten Online Programma: Mijn 100 dagen - tijdlijn

Regelmatig een leerzaam filmpje

Sportrusten 100 dagen Online Programma: video

Persoonlijk schema met kilometers en hartslagen

Sportrusten 100 dagen Online Programma: schema

Voer je trainingen in en krijg inzicht in je progressie

Sportrusten 100 dagen online programma: inzicht in je progressie

Al je vragen worden beantwoord in de koffiehoek. Meer dan 5000 leden in ons forum voor hardlopers.

Koffiehoek: ons forum voor hardlopers

Ervaringen

"Ik heb altijd gezegd dat ik geen marathons wil lopen in verband met de trainingsduur. Met dit schema ben ik toch de uitdaging aangegaan. Mijn gezin heeft er geen last van ondervonden en de volgende marathon staat ook alweer gepland."
Sander van Drongelen, Rotterdam (3u48)

Erik, Kopenhagen Marathon"Een verbetering van mijn PR met meer dan 1 uur!"

Erik, Kopenhagen Marathon (3u06)

Anita & Karin, Rotterdam Marathon"Gedurende de training krijg je voldoende motivatie om door te gaan: het lukte ieder week weer om op dezelfde afstand en met dezelfde hartslag te versnellen. Mooi toch?"

Anita & Karin, Rotterdam Marathon (4u14 en 4u13)

Niek Hoogwout, Rotterdam Marathon (2u59)"Dankzij Sportrusten had ik voldoende energie om rond te kijken en te genieten van alle mensen langs te kant."

Niek Hoogwout, Rotterdam Marathon (2u59)

Marcel van Rijswijk, Malaga Marathon"Een topmarathon gaf mij vertrouwen in het 14K marathonschema. Geen pijntjes en geen oververmoeidheid."

Marcel van Rijswijk, Malaga Marathon

Ook journalisten van De Volkskrant en Runner's World hebben het schema getest. Ook zij zijn laaiend enthousiast.

Ysbrand Visser (Runner’s World):
"De euforie over de finish in Rotterdam is nog volop aanwezig. Volgend jaar weer."

Iwan Tol (de Volkskrant):
"Voor mij werkt het in ieder geval."

Ysbrand Visser, Runner's World

Iwan Tol, de Volksrant

Slechts 67 cent per dag

Al deze begeleiding is slechts 67 cent per dag. Vind je dat toch nog veel geld? Dan is hier een tip om het meteen terug te verdienen.

Op naar je marathon: meld je aan voor 100 dagen Sportrusten

Met het Sportrusten-schema doe je 2 x zolang met je schoenen, dus je bespaart direct meer dan zeventig euro op je hardloopschoenen. Dus eigenlijk kost het schema je niets :-).

Noot: het Sportrustenschema is goed te volgen met de allergoedkoopste hartslagmeter die er is. Dus je hebt geen hartslagmeter nodig van 150 euro of meer. Een eenvoudige hartslagmeter van 40 euro volstaat.

Meld je aan

Ik liep zelf de marathons van Amsterdam (3x), New York, Stockholm en Utrecht met dit schema. Mijn PR is nu 3u06 en ik kan iedereen het schema aanbevelen. Veel vrienden en bekenden hebben zichzelf verbaasd door ook een marathon te lopen. Jij kunt het ook.

Je kunt meteen beginnen.

Na aanmelding kun je direct beginnen. Ook als je marathon verder weg is dan 100 dagen, raad ik je aan om het schema alvast te activeren. Je kunt dan namelijk wel alvast op marathonhartslag gaan trainen om te wennen.