sportrusten combineren met krachttraining

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
kvettinger

sportrusten combineren met krachttraining

Bericht door kvettinger »

Hoi,

zojuist mijn schema voor 100-dagen programma aangemaakt. Nu is mijn loopje pas eind december.
Ik zou eigenlijk al eerder willen starten om uit te proberen hoe de combinatie met krachttraining gaat.
Gewoonlijk train ik namelijk 2x per week in de sportschool met o.a. een circuittraining. Daarnaast loop ik 3x per week.
Ook zou ik willen uit proberen of ik beter het marathon schema kan aanhouden.
En zou ik op de een of andere manier mijn voeding in de gaten willen houden of ik wel genoeg calorieën binnenkrijg.

Al met al best wel wat zaken om af te tasten.

Kan ik nu al starten om van alles uit te proberen en vervolgens .. uiterlijk begin september echt het schema doorlopen?

Ik zou graag wat advies hierover hebben.
groet, Karin
RunningRob - Sportrusten

Re: sportrusten combineren met krachttraining

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Karin,

Als je (nog) niet specifiek traint voor een afstand kun je in zones trainen, dus per week:
1 keer vogels kijken
1 keer D3
1 of 2 keer D2 ( de langste trainingen)
https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/

Ik weet niet hoeveel km je maakt op het moment, maar zorg er in ieder geval voor dat je ongeveer 25km per week loopt op het moment dat het marathonschema begint. Als je nu dus minder loopt kun je je wekelijkse afstand langzaam verhogen.
Als je ook nog 2x per week naar de sportschool gaat, blijf er wel voor zorgen dat rustdagen ook echt rustdagen blijven. Dus dat kan betekenen dat je op een dag 2 sporten doet (of je loopt een dag minder tot schema begint).

Blijde groet,
Rob
kvettinger

Bericht door kvettinger »

Al een beetje aan het uitvogelen geweest. Vier weken getraind .. of in ieder geval getracht te trainen volgens schema. .. was lastig in het begin. Hardslag was nog snel te hoog. Gaat nu veel beter. En goede tip dat ik de sportschool moet zien te combineren met een trainingsdag.

Nog wel een vraag met betrekking tot vakantie. Las er al meer vragen over. Start van mijn schema is namelijk gelijk aan mijn vakantie van drie weken. Dus zal ik maar wat eerder starten. Maar kan ik dan het beste het hele schema naAr voren halen of kan ik beter achteraf mijn eerste drie weken invullen? Want een echte break maken is blijkbaar niet mogelijk als ik het goed begrepen heb.

Ik hoor graag wat de slimste optie is.

En wat fijn dat julie er een range van hebben gemaakt.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Koen heeft er een paar blogs geschreven over het schema in combinatie met vakantie: :)

https://www.sportrusten.nl/hardlopen-tijdens-vakantie/
https://www.sportrusten.nl/help-ik-ga-o ... jn-schema/

Vul dus gewoon de einddatum waarop je je evenement hebt. En je kan dus eventueel trainingen eerder doen. Als je het resultaat invult dan kun je dus de datum eventueel aanpassen naar het moment dat je de training daadwerkelijk hebt gelopen.

Hij verschijnt dan nog niet onder "Mijn trainingen" maar je gegevens zijn wel opgeslagen. Naar dit probleempje kijken we nog even.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie