Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik over de helft met het trainen voor de Two Rivers marathon in februari en het gaat lekker!
Maar wat eet en drink je tijdens de marathon? Ik weet dat er veel Sportrusters zijn die intermittent fasten en/of nuchter sporten en wellicht, net als ik, niet gewend zijn aan eten vlak voor, laat staan tijdens het sporten.
Tijdens mijn vorige marathon in 2018 heb ik enkel gedronken, de meest koolhydraatrijke drankjes die ik kon vinden. Ik ging stuk, dat kwam vooral door de warmte. Geen idee of ik tijdens de marathon voldoende extra energie heb ingenomen.
Iemand tips?
Groet,
Talitha
Eten/drinken tijdens de marathon
- RunningRob - Sportrusten
Re: Eten/drinken tijdens de marathon
Hoi Talitha,
Hier meer info:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Als je het online 100 dagen programma volgt krijg hier ook info over de mailtjes en via je dashboard.
Verder nog een opmerking:
Je moet het nuchter trainen niet verwarren met een marathon lopen. Ik zie dat hier wel vaker door elkaar lopen. Nuchter trainen zorgt ervoor dat je je lijf went aan het lopen op energiezuinige vetten, doordat je minder koolhydraten hebt gegeten. Maar tijdens een evenement wil je juist wel voldoende energie hebben en zorg je ervoor dat alle energiesystemen goed gevuld zijn. Dus dan neem je juist wel een ontbijt en zorg je voor voldoende energie voor onderweg.
Blijde groet,
Rob
Hier meer info:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Als je het online 100 dagen programma volgt krijg hier ook info over de mailtjes en via je dashboard.
Verder nog een opmerking:
Je moet het nuchter trainen niet verwarren met een marathon lopen. Ik zie dat hier wel vaker door elkaar lopen. Nuchter trainen zorgt ervoor dat je je lijf went aan het lopen op energiezuinige vetten, doordat je minder koolhydraten hebt gegeten. Maar tijdens een evenement wil je juist wel voldoende energie hebben en zorg je ervoor dat alle energiesystemen goed gevuld zijn. Dus dan neem je juist wel een ontbijt en zorg je voor voldoende energie voor onderweg.
Blijde groet,
Rob
Re: Eten/drinken tijdens de marathon
Hartelijk dank weer voor je reactie Rob. Ik had wel gezocht in de koffiehoek naar informatie over dit onderwerp, maar was deze blog niet tegengekomen. Ik ga ermee aan de slag.
Groet,
Talitha
Groet,
Talitha