Trouw loop ik de 4 trainingen per week. Soms iets aangepast, omdat ik 1x per week met een loopgroep mee ga, waar tempo oefeningen gedaan worden. Die gebruik ik als de intensieve training. Ook heb ik de 1e 10 km voluit enkele dagen naar voren geschoven, om het zo tijdens een evenement te kunnen doen.
Ik vind de loopjes op marathonhartslag best sloom. Ik zie nog niet echt vooruitgang. Er zit weinig tempo in. Ook mn rusthartslag zakt niet. Op deze manier zie ik mezelf de tijdslimiet niet halen. En word ik er onzeker van.
Voor ik t schema begon heb ik 2x de veldtest gedaan, met 3 weken tussenpoos. Daar kwam een omslagpunt van 176 of 177 uit. Ik begrijp uit jullie mail dat ik de gemiddelde hartslag van de 10 km voluit van deze week, ook kan gebruiken als omslagpunt. Maar die is 173. Waardoor de marathonhartslag lager uitkomt en ik dus (nog) langzamer moet trainen.
In voorgaande topics zie ik dat Rob een oog geworpen heeft op ingevulde schema's van mede-lopers. Voor mijn geruststelling zou ik willen vragen, om dat bij mij ook eens te doen. Dan weet ik beter of ik wel of niet op de goede weg ben of dat ik iets aan moet gaan passen.
Alvast bedankt