Op het forum lees ik verhalen van mensen die klagen over te hoge hartslag en loden benen, maar nooit dat men buiten adem is. Ik ben altijd buiten adem zodra mijn hartslag 150 is
Door stress op het werk ging ik in 2015 steeds slechter lopen maar ik bleef zo’n 2 á 3 keer per week lopen. Juist toen kreeg ik steeds meer last van ademtekort, zo zeer zelfs dat ik dat medisch heb laten onderzoeken. Uitkomst daarvan was dat er fysiek niets mis was met me.
Sinds kort ben ik met pensioen (ben nu 66 jaar) en ik had mijn zinnen gezet op weer lekker te kunnen (hard)lopen met de halve marathon van Egmond, 14 januari 2018, als een mooie loop om naar uit te kijken. Hoe gaat het trainen volgens Sportrusten mij af? Op hartslag 145 kan ik rustig doorlopen en is 10 km geen probleem. Kom ik hoger, dan moet ik na elke km even op adem komen. Niet onbelangrijk om te vermelden: ik doe al jaren ademhalingsoefeningen en ik schat al zeker een jaar op de manier zoals jullie aangeven bij sportrusten.
Graag jullie advies om mijn ademhaling op orde te krijgen. Ik hoef geen wereldtijd te lopen maar wil heel graag lekker relaxed kunnen hardlopen, en 14 januari nog voor de bezemwagen arriveren.
Met hartelijke groet,
Hanneke