Een keertje minder lopen
Soms komt het er gewoon niet van om die dat ene loopje vogels kijken in te passen.
Ik sla het dan gewoon over, zonder de training erna te willen compenseren door langer te lopen.
Een keertje langer lopen
Ik ben aan het trainen voor een marathon-afstand. Ik zal ergens in juni eens een +- 42 kilometer gaan rennen.
Ondertussen volg ik braafjes het schema, en zijn de langste afstanden nu dus slechts 10-12 km.
Soms komt er dan al eens een uitnodiging om samen met iemand te gaan lopen, en dan worden het er 14 of-ietsje-meer. Als dat aan een gematigd tempo is dan zal de belasting best wel meevallen en maak ik er geen drama van. Ik pas dan de dagen erna ook niets aan in het schema.
Maar af en toe is er natuurlijk een event in de buurt waar je toch al snel de halve marathonafstand bij elkaar gaat lopen (ik plan een 24km, maar misschien 30, ik liep nog nooit meer dan 24). Uiteraard past dit helemaal niet in het schema. Hoe pak ik dit aan? Ik zal alvast aan een gematigd tempo lopen. Ik weet nog niet hoe ik me de week erna ga voelen, maar ik denk dat ik gewoon ga luisteren naar m'n lichaam en niet geforceerd het schema volgen, om het later weer op te pikken.
Speel ik dan vals? Volg ik het schema niet?
Ik neem aan van wel
Kan dat kwaad?
Geen idee. Juni is nog ver ...
Wat denken jullie?