Halve van Tilburg

Plaats reactie
rbeyers

Halve van Tilburg

Bericht door rbeyers »

Gisteren mijn eerste halve marathon gelopen. De eerste 70-80 dagen heb ik het schema zo goed als perfect gevolgd. Eind april vielen dan de 10 miles van Antwerpen, die ik toch graag wou meepikken. Vanwege de enorme hitte toen, verliep dat niet zoals ik gehoopt had (1u52) en dat had z'n impact nog wat op de laatste dagen van het schema. Wat meer rust, enz.

Al bij al in 2018 toch 400km gelopen, dus ik had wel het gevoel dat het moest lukken. Ik heb een tijd gelopen van 2u14. Ik had 2u10 in m'n hoofd, dus ik ben toch wel tevreden. De voorspelling van sportrusten, op basis van mijn 10k tijd, was 2u10. Dus mooi in de buurt. Toch heb ik het gevoel dat ik nog beter kan. In het startvak had ik al hartslag 130 (ik ben nogal een stresser soms ;) ) en ook bij het lopen merkte ik dat hij veel sneller hoog ging, en bleef. Bij de 10 miles had ik dat ook (misschien nog wat extremer), maar ik dacht dus dat dat aan de hitte lag. Gisteren waren de omstandigheden echter ideaal en had ik er toch ook last van. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Misschien heb ik toch wat te weinig aandacht besteed aan de ademhalingsoefeningen? Ik blijf daar toch wat mee sukkelen...het blijft 'geforceerd' aanvoelen als ik die doe. Nu had ik dus al heel snel het gevoel heel erg te moeten afremmen, veel meer dan ik tijdens mijn trainingen had. Daar kon ik sneller lopen aan lagere hartslagen.

Al bij al tevreden. Ik overweeg verder te gaan voor een marathon, dit najaar of begin volgend jaar. Wat doe ik in tussentijd best om mijn basis zo goed mogelijk te hebben? 3x per week lopen met 1x VK, 1x Intensief en 1x D2 (of D3?)?
RunningRob - Sportrusten

Re: Halve van Tilburg

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met je mooie prestatie! Hulde! :) :)

Denk je ook aan:
https://www.sportrusten.nl/helden-halve-marathon/
rbeyers schreef:3x per week lopen met 1x VK, 1x Intensief en 1x D2 (of D3?)?
Dat klopt, Intensief is al D3 dus het is inderdaad 1xVK, 1xD2 en 1xD3.

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie