Omslagpunt bepalen hoe verder...Help

Plaats reactie
DennisK

Omslagpunt bepalen hoe verder...Help

Bericht door DennisK »

Goedenavond Allen,

Ben erg geïnteresseerd in het hele verhaal rond om de marathon revolutie ,zeker na het lezen van het boek en het volgen van een paar Webinars. Ik wil nu de stof in de praktijk proberen echter moet ik eerst mn omslagpunt bepalen... Ik heb een 10 km zo snel mogelijk gelopen ( wel met een kleine verkoudheid) en kwam op een tijd van 48.21 met een maximale hardslag van 185. Als ik het goed bereken is mijn omslagpunt 183,klopt dat? Echter een kleine twijfel aangaande het omslagpunt aangezien ik een week geleden een halve marathon gelopen(en behoorlijk stuk ben gegaan) waarbij mijn maximale hardslag 188 aantikte. Dus klopt dan ook het omslagpunt wel van de 10 km ?
Daarnaast de vraag ,als ik uit ga van een omslagpunt van 183 , ik met de marathon hardslag tussen 133-146(volgens de berekeningen) een marathon net onder de 4 uur kan lopen?

Sportieve groet
Dennis
RunningRob - Sportrusten

Re: Omslagpunt bepalen hoe verder...Help

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dennis,

Als je een veldtest doet om je omslagpunt te bepalen let je op de maximale hartslag, als je een 10km loopt dan neem je de gemiddelde hartslag. Deze gemiddelde hartslag is dan je omslagpunt (zonder omrekening). De vraag is dus wat je gemiddelde hartslag bij de 10km was?

Je maximale hartslag doet dus op de 10km niet ter zake war betreft het bepalen van je omslagpunt.
https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/
DennisK schreef:Daarnaast de vraag ,als ik uit ga van een omslagpunt van 183 , ik met de marathon hardslag tussen 133-146(volgens de berekeningen) een marathon net onder de 4 uur kan lopen?
Voor het bepalen van je eindtijd kijk je naar je 10km tijd, als ik deze hier invul komt ik op een geschatte eindtijd van 4h09
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie