Persoonlijk record met 15 minuten verbeterd

Plaats reactie
Bart64

Persoonlijk record met 15 minuten verbeterd

Bericht door Bart64 »

Hallo,

11 jaar geleden mijn eerste twee Marathons gelopen. Als voorbereiding het klassieke schema met lange duurlopen gevolgd.

- De eerste marathon was deze in Antwerpen . Na 29 km heb ik zware krampen gekregen en ben moeten beginnen stappen afwisselend met lopen. Binnen in 4 uur 15 minuten.
- Een jaar later een Marathon gelopen in Vise. Eigenlijk stond ik daar moe aan de start. Het liep niet lekker en ik kwam binnen op 4 uur en 12 minuten.
- In de voorbereiding van de 3de marathon de ene blessure na de andere opgelopenen gestopt met trainen.

Ik heb toen besloten nooit nog een marathon te lopen. Te blessuregevoelig, te slecht recupereren van trainingen.

Maar ongeveer 10 jaar later kom ik het 14 km schema tegen en dit lijkt me ideaal voor mij.
Ik start het schema en zie mijn conditie en snelheid zienderogen verbeteren en ik voel me super en uitgerust.

Dan een week geleden is het zover, ik sta aan de start van de Marathon in Antwerpen . Klaar om de Marathon binnen de 4 uur te lopen .
Ik start en zie dat mij. Hartslag hoger is dan voorzien.151 ipv de voorziene 135. Zaken doet hij echter niet meer, maar stijgen ook niet meer.
De km's gaan voorbij en op Km 30 roept de pacer dat het moeilijk gaat worden en dat je zeker 30 km moet gelopen hebben of dat je onmogelijk het einde van de marathon kan halen. Als ik hem zeg dat ik maar 14 km als langste duurloop heb gelopen , kijkt hij meewarig .
De volgende km's zie ik de ene na de andere afvallen uit het groepje van een 60- tal die de pacer volgen. Ik verwacht nu elk ogenblik de man met de hamer, de krampen ,zoals bij de vorige marathons .
Maar niets van dat alles , als de Pacer versnelt kan ik nog mee. Het is superzwaar dat wel en dat is het voor iedereen. Maar het lukt op karakter.
De laatste versnelling op 300 m van de finish is er teveel aan maar ik kom overgelukkig binnen op 3 uur 57 minuten. Met een snellere tweede helft van de Marathon. Eindelijk binnen de 4 uur en mijn persoonlijk record verbeterd na 10 jaar met 15 minuten. Het 14 km schema lukt!
En dat op mijn 52 jaar. Ik voel me op de top van de wereld.
RunningRob - Sportrusten

Re: Persoonlijk record met 15 minuten verbeterd

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bart,

Wat een topverhaal! Van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde! :D

Ik heb zo'n vermoeden dat die opmerking van de pacer net dat extra zetje heeft gegeven :D

met blijde groet,

Rob
Maarten - Sportrusten

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Dag Bart,

Wat een prachtig verhaal en hulde voor je prestatie en mooie PR...

Ik zou het leuk vinden om je verhaal tussen de ervaringen te zetten: https://www.sportrusten.nl/sportrusten-ervaringen/?

Als jij dat ook ok vindt, ontvang ik graag een foto op maarten@sportrusten.nl

Dank en lekker nagenieten!

Blije groet,
Maarten
papalaatje49395800

Bericht door papalaatje49395800 »

Super!

zelf werkt dit schema niet voor mij maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen:

Heb je ook veel ademhalingsoefeningen gedaan?
Wat was je gemiddelde hartslag tijd marathon en tijdens training?

groet
Tom
Plaats reactie