Sportvoeding (gel) tijdens de marathon?
Sportvoeding (gel) tijdens de marathon?
Hoi hallo
HELP, Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wat is nu de juiste voeding (gel) tijdens de marathon? Wanneer neem je het in?
Ik ben nu bezig om tijdens het trainen ook dit mee te nemen, maar I'M LOST in de diversiteit aan informatie en aan de diversiteit van merken!
Wat is volgens jou het beste merk?
Wel of niet voor de start?
Om de 3 of 5 km?
Wel of niet ook samen met water innemen?
Kan je mij aub verlossen en duidelijkheid scheppen in mijn chaos.
Met lieve groet
Marion
HELP, Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wat is nu de juiste voeding (gel) tijdens de marathon? Wanneer neem je het in?
Ik ben nu bezig om tijdens het trainen ook dit mee te nemen, maar I'M LOST in de diversiteit aan informatie en aan de diversiteit van merken!
Wat is volgens jou het beste merk?
Wel of niet voor de start?
Om de 3 of 5 km?
Wel of niet ook samen met water innemen?
Kan je mij aub verlossen en duidelijkheid scheppen in mijn chaos.
Met lieve groet
Marion
- RunningRob - Sportrusten
Re: Sportvoeding (gel) tijdens de marathon?
Hoi Marion,
Hier het antwoord op je vragen:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
viewtopic.php?f=13&t=8
viewtopic.php?f=17&t=623
Waar je op moet letten is dat je een energy gel neemt, die dus energie geeft tijdens het evenement.
Het is verstandig dit een paar keer te oefenen, dan kun je kijken of je deze lekker vindt en of je deze binnen houdt. Dus gewoon tijdens een training een keer een gel in nemen halverwege.
Met blijde groet,
Rob
Hier het antwoord op je vragen:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
viewtopic.php?f=13&t=8
viewtopic.php?f=17&t=623
Waar je op moet letten is dat je een energy gel neemt, die dus energie geeft tijdens het evenement.
Het is verstandig dit een paar keer te oefenen, dan kun je kijken of je deze lekker vindt en of je deze binnen houdt. Dus gewoon tijdens een training een keer een gel in nemen halverwege.
Met blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 20 apr 2017, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
A3marathon
Re: Sportvoeding (gel) tijdens de marathon?
Ik heb altijd begrepen dat het verstandig is om ipv water isotone drank te nemen, zeker als je veel transpireert.