eten/drinken onderweg

Plaats reactie
AnneL

eten/drinken onderweg

Bericht door AnneL »

Ik ga in Rotterdam na 5 jaar voor de tweede keer een marathon lopen. Volg het 14 K schema. Krijg een beetje de zenuwen en vraag me af of het toch niet verstandig is om een keer te oefenen met het nemen van gel onderweg tijdens een langere loop van bijv. 20/25 km?
RunningRob - Sportrusten

Re: eten/drinken onderweg

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik zou zeker een or meerdere keren oefenen met het eten van een gel, al was het alleen om te kijken of je maag het verdraagt tijdens het lopen ;)
Maar hier hoef je niet perse 20 tot 25 kilometer voor te lopen. Je kunt het ook halverwege een lange training van 12-14km doen.
Kun je ook gelijk onderzoeken hoe je ze mee kunt nemen :)

met blijde groet,

Rob
JosM

Bericht door JosM »

Geen zenuwen hebben! Gaat helemaal goedkomen.
Gebruik tijdens de langere trainingen bij voorkeur de gels/sportdrank die ook tijdens jouw marathon wordt verstrekt!
Zonder goede aanvullende voeding krijg je een hongerklop en val je op een gegeven moment helemaal stil. Een voorraadje sportvoeding (mee te nemen in een runningbelt) helpt je er doorheen!
Grts
Jos
RunningRob - Sportrusten

In aanvulling op het verhaal van Jos :)
hier nog wat tips:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/

Met blijde groet,
Rob
prummeltje52730400

Bericht door prummeltje52730400 »

Hoi!
Ben ook aan het oefenen met eten voor de marathon. Kreeg ergens de tip voor knijpfruit. Zelf was ik blij met deze tip, want ik vind het best lekker en het vult ook je maag. Een gel doet dat niet. Je moet het natuurlijk wel zelf uitproberen om te kijken of het je bevalt. Er zitten ook minder calorieen in knijpfruit, dus dat is ook iets om rekening mee te houden.

Groetjes Eline
Michel74

Bericht door Michel74 »

prummeltje52730400 schreef:Hoi!
Ben ook aan het oefenen met eten voor de marathon. Kreeg ergens de tip voor knijpfruit. Zelf was ik blij met deze tip, want ik vind het best lekker en het vult ook je maag. Een gel doet dat niet. Je moet het natuurlijk wel zelf uitproberen om te kijken of het je bevalt. Er zitten ook minder calorieen in knijpfruit, dus dat is ook iets om rekening mee te houden.

Groetjes Eline
Uh...wat is knijpfruit?
RunningRob - Sportrusten

Michel74 schreef:Uh...wat is knijpfruit?
Haha, je bent niet de enige die zich dat afvroeg ;)

Ik ben er inmiddels achter, het is gepureerd fruit in plastic verpakking met dop. De eet het door het aan je mond te zetten en te knijpen. Net als sommige gel verpakkingen dus...

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie