Nog een maand tot Rotterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Nog een maand tot Rotterdam

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag 70 van het programma, dus nog maar 30 dagen tot de Rotterdam marathon. Voor mij wordt het de eerste marathon die ik ga lopen. Mijn voorbereiding is door de geboorte van mijn dochter ruim 2 weken geleden niet optimaal (minder slaap ;)), maar ik kijk er toch met veel vertrouwen naar uit.

Morgen nog een laatste test op de 10K. Samen met Sportrusten-neef Maarten loop ik de Veluwepoortloop in Nijkerk.

Hoe gaan jullie?
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Bogie

Re: Nog een maand tot Rotterdam

Bericht door Bogie »

Hoi Mark, gefeliciflaptaart met je dochter!

Ik loop ook Rotterdam en wordt mijn 2e marathon. In 2011 heb ik hem gelopen, volgens de traditionele aanpak met de gezamelijke trainingslopen etc. Was ook leuk die aanloop. De marathon zelf heb ik toen steady, zonder dip na de 30k gelopen op ca. 6 m/km, eindtijd 4u15.
Nu dus op hehaling met de sportrusten aanpak en ik heb goede ervaringen tot nu toe: lagere hartslag op zelfde of soms sneller tempo, meer energie, rustiger ademhaling (ook handig in tal van andere situaties), kortom veel plezier en gemak met het trainen tot nu toe. Ik heb dus vertrouwen aangezien ik merk dat de aanpak effect heeft. Alleen die afstand straks hè ;-). Maar ik heb er zoals gezegd zin en vertrouwen in. Mijn loop-/fietsvrienden zijn zoals bij veel anderen denk ik supersceptisch, willen me na de finish pas spreken maar vinden het wel soort van stoer om dit zo te doen.
Later vandaag nog een laatste keer 10k volle bak, hopelijk een pr onder de 45min. Zie ook op Strava in de sportrusten groep voor de liefhebbers.

Het wordt jouw eerste lees ik. Merk jij dezelfde effecten? (wel eerlijk zeggen hè aangezien je niet helemaal objectief bent ;-))
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: Nog een maand tot Rotterdam

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag Frank,

Bedankt voor je felicitatie!

Het wordt inderdaad mijn eerste marathon en ik kan dus ook niet vergelijken met andere trainingsmethodes. Vorig jaar oktober heb ik mijn eerste halve marathon gelopen met de Sportrusten-methode. Ik was zelf vol twijfel of ik de afstand aan zou kunnen, gezien de relatief weinig kilometers aan training. Uiteindelijk finishte ik in 1u37, dik tevreden dus!

Ik ben een jaar geleden begonnen met Sportrusten om mezelf fitter te voelen, een (halve) marathon was een logische vervolgstap, aangemoedigd door neef Koen. Elke week loop ik nu 3 tot 4 keer en kan ik zeggen dat ik me écht fitter voel. Dat merk ik met name in de avonden en ook aan meer concentratie op het werk. Dat vind ik persoonlijk het belangrijkste effect die ik met Sportrusten ervaar.

De positieve effecten die jij noemt ervaar ik ook, al merk ik dat minder slaap wel een negatieve invloed heeft. ;-) De kortste afstand loop ik op maximale hartslag, die ervaar ik als erg pittig, maar geeft wel een voldaan gevoel. De fijnste training vind ik de langste afstand op marathonhartslag/snelheid en ik merk dat mijn snelheid na ruim 70 dagen vooruit is gegaan.

Afgelopen zaterdag voor de laatste keer volle bak gegaan op de 10K tijdens de Veluwepoortloop in Nijkerk: 39:23! Is het jou nog gelukt om onder de 45 te komen?

Succes in de laatste weken (en veel plezier!).
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie