Beste forum,
Het is alweer mijn laatste week voor mijn eerste marathon in Amsterdam.
Ik heb genoten van het programma. In de zomer af en toe een training overgeslagen ivm vakantie.
De 10 Km heb ik elke keer kunnen verbeteren en een paar minuten; van 48 naar 45 en laatste keer 44 minuten.
een week terug liep ik ook een PR op de Halve martahon in Breda (vorig jaar 1.55 min; nu 1.42 min).
Afgelopen week 1 training overgeslagen na HM. en nu laatste weekje met 12 minuten loopjes.
Zenuwachtig, want wat moet ik doen. Kunnen jullie uitleggen waarom het 12 minuten zijn? gewoon om soepel te blijven?
En wat is verstandig om te eten en rusten in deze laatste week.
Ik ben al behoorlijk bezig met zondag, vroeg op, vroege start om 9.30 uur.
hoor graag jullie laatste tips!
Met hartelijk en blije groet,
Hans Berg
laatste week voor D-day
Re: laatste week voor D-day
Overigens heeft sportrusten enorm goed gewerkt met betrekking tot astma reductie.
In een eerder bericht vroeg voor de zomer naar gebruik inhalatie medicatie. Dit heb ik minimaal nodig gehad in tegenstelling tot eerdere jaren.
In een eerder bericht vroeg voor de zomer naar gebruik inhalatie medicatie. Dit heb ik minimaal nodig gehad in tegenstelling tot eerdere jaren.
- RunningRob - Sportrusten
Re: laatste week voor D-day
Hallo Hans,
12 minuten is genoeg om je spieren even te prikkelen. Thats it. Voor de rest wil je gewoon uitrusten.
Je eetpatroon zou ik niet aanpassen, juist bniet de laatste dagen. Het sportrusten programma is niet zo intensief dat het nodig is dit aan te vullen. Wel belangrijk is om veel water te drinken, vooral de laatste dagen, zodat je zeker genoeg vocht binnen hebt als je start aan de loop.
Zie ook:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Succes!
met blijde groet,
Rob
12 minuten is genoeg om je spieren even te prikkelen. Thats it. Voor de rest wil je gewoon uitrusten.
Je eetpatroon zou ik niet aanpassen, juist bniet de laatste dagen. Het sportrusten programma is niet zo intensief dat het nodig is dit aan te vullen. Wel belangrijk is om veel water te drinken, vooral de laatste dagen, zodat je zeker genoeg vocht binnen hebt als je start aan de loop.
Zie ook:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Succes!
met blijde groet,
Rob