Omslagpunt aangepast

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
SaskiavD

Omslagpunt aangepast

Bericht door SaskiavD »

Goeiemorgen,

Ik heb de volgende vraag: na mijn eerste 10k voluit (50:33) heb ik mijn omslagpunt aangepast van 170 naar 174 omdat 174 mijn gemiddelde hartslag was op de 10k voluit.
Afgelopen zaterdag heb ik de 2e x 10k voluit gelopen op een gemiddelde hartslag van 170 (49:23), ruim een minuut sneller dus dan de vorige keer, daar ben ik heel blij mee natuurlijk.
Echter, sinds de aanpassing na de eerste 10k voluit, is het verschil tussen "marathon hartslag hoog" slechts 1 hartslag (167) t.o.v. de "intenstieve training" (168). Daarbij komt dat ik me de afgelopen week minder fit voel, zelfs een beetje moe. Dit kan misschien ook komen door de 10k voluit, maar is het misschien een beter idee om het omslagpunt weer terug te zetten naar het oorspronkelijke omslagpunt van 170?

Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,
Saskia van Dijk
Laatst gewijzigd door SaskiavD op 12 aug 2016, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
RunningRob - Sportrusten

Re: Omslagpunt aangepast

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Saskia,

Kan het zijn dat je per ongeluk "halve marathon" hebt geselecteerd in plaats van "marathon"? De hartslagen die je noemt kan ik namelijk helemaal niet rijmen met de 10k tijd en je omslagpunt...

Met blijde groet,

Rob
SaskiavD

Bericht door SaskiavD »

Hoi Rob, het gaat ook om een halve marathon, daar ben ik voor aan het trainen. Maar bij de beschrijvingen in het schema staat "marathon hartstlag hoog" en "marathonharslag laag".
Groet,
Saskia
SaskiavD

Bericht door SaskiavD »

Ha Rob (of collega), ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord op mijn vraag. Zouden jullie alsjeblieft een reactie willen sturen?
Groetjes Saskia
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag Saskia,

Als je traint voor de halve marathon dan klopt het dat je hartslagen dicht bij je omslagpunt liggen en ook dicht bij elkaar. Het is een pittig schema, waarbij het lastig kan zijn om altijd je hartslagen te halen.

Inhoudelijk kunnen Rob en/of Maarten hier een beter antwoord op geven, maar de gegevens kloppen wel.

Een interessante blog over het trainen voor een halve marathon vs hele marathon: https://www.sportrusten.nl/trainen-voor-een-marathon/.

Ik ga even uitzoeken waar er Marathonhartslag staat i.p.v. Halve marathonhartslag.

Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
SaskiavD

Bericht door SaskiavD »

Dankjewel Mark! Hard trainen dus, ik ga mijn best doen!
Plaats reactie