schema aanpassen

Plaats reactie
estejee

schema aanpassen

Bericht door estejee »

Ik ben net gestart met mijn 100 dagen programma. Ik ben gestart op zaterdag met een 10k. Nu heb ik een intensieve training bij mijn atletiekvereniging op woensdag. Om die in mijn schema in te passen zou ik het om moeten gooien naar:
di marathontempo, wo intensief, vr 'vogels kijken, zo marathontempo.
Is dit een probleem in de opbouw?
RunningRob - Sportrusten

Re: schema aanpassen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dit is geen probleem, het belangrijkste is dat er een rustdag zit tussen twee intensieve trainingen, en daar voldoet je nieuwe indeling nog steeds aan.

Met blijde groet,

Rob
dextertje

Bericht door dextertje »

Dit is geen probleem, het belangrijkste is dat er een rustdag zit tussen twee intensieve trainingen, en daar voldoet je nieuwe indeling nog steeds aan.
In het boek volgt er (soms) na een training op marathontempo op dinsdag, een intensieve training op woensdag.
Net zoals in het schema van estejee.
Een rustdag hoeft dus niet per se na een dagje marathontempo?

Kun je ook af en toe 2 dagen achter elkaar trainen op marathontempo? Gisteren heb ik er een gedaan en vandaag is het zo'n mooi weer buiten, dat ik liever met dit weer een marathontempo-training doe, dan komende woensdag of morgen in de regen... :D
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

dextertje, estejee,

Goed opgemerkt, ik zie nu dat ik het verkeerd gezien heb.
estejee schreef: di marathontempo, wo intensief, vr 'vogels kijken, zo marathontempo.
Als je dit schema elke week wilt lopen zou ik di en vr omdraaien, dus:
di vogels kijken, wo intensief, vr marathonetempo, zo marathontempo
dextertje schreef: Kun je ook af en toe 2 dagen achter elkaar trainen op marathontempo? Gisteren heb ik er een gedaan en vandaag is het zo'n mooi weer buiten, dat ik liever met dit weer een marathontempo-training doe, dan komende woensdag of morgen in de regen... :D
Dit is uiteraard geen probleem. Incidenteel afwijken van het schema kan. Soms komt het mij ook niet uit en loop ik een training een dag later of eerder dan in het schema. Waar het om gaat is dat je hier geen regel van maakt, dan doe je afbreuk aan het supercompensatie principe:

https://www.sportrusten.nl/lanterfanten ... mpensatie/

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie