Progressie...

Plaats reactie
Kristien

Progressie...

Bericht door Kristien »

Vandaag mijn eerste dag van mijn sportrustenschema : een beetje glad, sneeuw... maar gelukkig 3 'hazen' gevonden die mij hielpen om mijn 10 kilometer zo snel mogelijk te rennen. 55.25 minuten ! Fijn !
Heb nu net mijn marathontsnelheid berekend : 8.78 km / u dus voor de volgende 3 weken ga ik me daar mooi aan houden. Ik heb nog nooit een marathon gelopen en wil aan al die critici bewijzen dat jullie schema werkt (want ik geloof daar oprecht in en neen, ik ga dus niet valsspelen met een halve marathon tussendoor :-)
Het zal me in het begin moeite kosten om die 8.78 km / u te houden (maar kijk, lekker genieten !) maar ik vroeg me af of er mensen zijn die hun ervaringen met de '3-weken-progressie' wilden delen. Welke tijd liepen jullie de eerste keer op 10 km, en hoe verliep het na 3, 6, 9.. weken. Ik zou zelf graag mijn marathon in 4.30 u lopen maar nogmaals : ik volg trouw jullie tips (en dat ademen is echt zaaaaaaaaaaaaaaaaalig !)

Groetjes

Kristien (die op 8 mei de Maasmarathon loopt)
PatriciavdS

Re: Progressie...

Bericht door PatriciavdS »

Dag Kristien,
Mooi dat je het sportrusten schema hebt opgepakt. Het werkt echt! wat de progressie betreft: ik merkte dat mijn hartslag steeds lager werd bij dezelfde snelheid, een maand voor Amsterdam 2015 liep ik een PR op de tien mijl. Op de marathon trouwens ook, 6 minuten sneller dan de eerste keer 1,5 jaar ervoor. Na die eerste marathon (met de oudheden aanpak) heb ik geen enkele lange duurloop meer gemaakt, alleen 2x een tien mijl, slechts 2 km boven de 14K :D zelf ben ik een dieseltje; ik heb echt geen snelle 10 K (tegen de 56 minuten) maar een halve haal ik binnen 2 uur. Dus tijdschema's zeggen niet altijd alles. Misschien heb je wat ervaring met een halve marathon in het verleden? De marathon lukte nu in 4.31, dolgelukkig en conditioneel liep het geweldig. Een loopmaatje van mij doet ook mee met de Maasmarathon, hij gaat deze keer ook voor de Sportrusten manier, wellicht ben ik supporter en kan ik je op 14K en 28K komen aanmoedigen... Succes met je voorbereiding! Vertrouw jezelf en ook het schema en trek je niet teveel aan van kritiek. Groetjes, Patricia
Kristien

Re: Progressie...

Bericht door Kristien »

Dag Patricia

Dank je wel voor je leuke mail en je hebt gelijk : Niet te veel van al die cijfertjes aantrekken en vooral genieten ! Gisteren een wedstrijdje van 10 km gelopen : 54,46 minuten (met een fikse wind op kop !) Dus vanaf nu mag ik mijn marathontijd zetten op 9,05 km/u ! Hoi hoi hoi !

En misschien moet ik me toch maar zo'n Sportrusten-T-shirt aanschaffen zodat je voor me kan supporteren tijdens de Maasmarathon :-) (maar ik ben er zeker van dat jij voor alle deelnemers bemoedigende woorden klaar hebt !)

Ik kijk er alvast naar uit (en geniet van elke training !)

Groetjes

Kristien
Plaats reactie