Verslag Uitgestelde Marathon Rotterdam 2021
Verslag Uitgestelde Marathon Rotterdam 2021
Goedemorgen mede sportrusters.
Hoe bijzonder dat op sommige dagen alles op zijn plek valt. Ik ben gisteren gefinisht in 5,5 uur. Het was één groot feest. Ik zou starten in wave 5 maar heb me over laten halen om in wave 4 te starten. Hartslag sky high, meezingen met you never walk alone. Het zou voor mij spannend zijn om binnen de tijdslimiet te blijven. Na een high 5 van Lee Towers lastig om je eigen tempo te lopen. Ik heb voornamelijk op gevoel gelopen, hartslagmeter klopte voor geen meter haha volgens mij. Net als de marathon app die storing had. Ik heb me aan mijn plan gehouden qua water en gel zoals geadviseerd. Ik heb me gefocust op de 14, halve marathon, 28 km en de finish. Tijdens de waterpunten gewandeld en rustig gedronken. Eenmalige plaspauze dus dat viel ook mee. Het weer was fantastisch en het publiek en de vrijwilligers ook. Ik had diverse supporters op verschillende punten langs de route. Ik kwam Bert Smit met zijn vogelkijkshirt tegen en ook dat was bijzonder. Ik bleef samen met mijn trainingsmaatje Dave (die ook mijn haas is/was op de snelle 10 km) lopers inhalen. Waarschijnlijk zijn die dan toch te snel gestart. Ik heb natuurlijk ook wel iets verval gehad in de tweede helft maar ben gedragen door de muziek en de mensen langs de kant. Sportrusten bedankt, ook voor de koffiehoek soms sterk en soms slap en was best actief hier.
Dit was mijn eerste marathon op 50 jarige leeftijd. Ik heb nog een aantal doelen. 10 km in een uur en een georganiseerde halve marathon (ook met schema van jullie want het werkt). Deze 2 x halverwege het schema gelopen in 2.35 uur.
Ik weet niet wie 10 april 2022 aan de start staat maar ik had zoveel voordeel door het perfecte weer gisteren dat ik dan gewoon de 1/4 ga lopen. De bruggenloop 15 km staat ook op de planning voor 12-12-21 want Rotterdam is mijn hardloopstad.
Het allerbeste voor iedereen!
Hoe bijzonder dat op sommige dagen alles op zijn plek valt. Ik ben gisteren gefinisht in 5,5 uur. Het was één groot feest. Ik zou starten in wave 5 maar heb me over laten halen om in wave 4 te starten. Hartslag sky high, meezingen met you never walk alone. Het zou voor mij spannend zijn om binnen de tijdslimiet te blijven. Na een high 5 van Lee Towers lastig om je eigen tempo te lopen. Ik heb voornamelijk op gevoel gelopen, hartslagmeter klopte voor geen meter haha volgens mij. Net als de marathon app die storing had. Ik heb me aan mijn plan gehouden qua water en gel zoals geadviseerd. Ik heb me gefocust op de 14, halve marathon, 28 km en de finish. Tijdens de waterpunten gewandeld en rustig gedronken. Eenmalige plaspauze dus dat viel ook mee. Het weer was fantastisch en het publiek en de vrijwilligers ook. Ik had diverse supporters op verschillende punten langs de route. Ik kwam Bert Smit met zijn vogelkijkshirt tegen en ook dat was bijzonder. Ik bleef samen met mijn trainingsmaatje Dave (die ook mijn haas is/was op de snelle 10 km) lopers inhalen. Waarschijnlijk zijn die dan toch te snel gestart. Ik heb natuurlijk ook wel iets verval gehad in de tweede helft maar ben gedragen door de muziek en de mensen langs de kant. Sportrusten bedankt, ook voor de koffiehoek soms sterk en soms slap en was best actief hier.
Dit was mijn eerste marathon op 50 jarige leeftijd. Ik heb nog een aantal doelen. 10 km in een uur en een georganiseerde halve marathon (ook met schema van jullie want het werkt). Deze 2 x halverwege het schema gelopen in 2.35 uur.
Ik weet niet wie 10 april 2022 aan de start staat maar ik had zoveel voordeel door het perfecte weer gisteren dat ik dan gewoon de 1/4 ga lopen. De bruggenloop 15 km staat ook op de planning voor 12-12-21 want Rotterdam is mijn hardloopstad.
Het allerbeste voor iedereen!
Laatst gewijzigd door stigmos op 25 okt 2021, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet, Saskia
You'll Never RUN Alone
You'll Never RUN Alone
-
Arnout van de Beek
Re: Uitgestelde marathon Rotterdam 2021
Na drie eerdere marathons volgens een traditioneel schema (Rotterdam 2015 3.32,36 en 2018 3.33,50 en 1x Amsterdam 2019: 3.32,55) nu het 14km-schema (100dagen) schema gevolgd voor de Marathon van Rotterdam 2021. Hoewel ik het schema trouw gevolgd heb had ik toch grote twijfels vooraf. Ik had er met name geen enkel gevoel bij hoe ik er voor zou staan op afstanden boven de 20km. Door naar ik aanneem de spanning lag mijn hartslag vanaf de eerste km al ruim 10 slagen hoger dan mijn marathonhartslag. Ik kon daar dus weinig mee. Ik heb daarom maar geprobeerd op het tempo van eerdere marathons te gaan lopen (pace 5.00). Dat ging eigenlijk best goed. Tot km 35 kon ik dat goed volhouden maar voelde toen dat ik tegen een lichte kramp aan zat. Ik heb toen ietsje gas terug genomen en kon de laatste km's met circa pace 5.15 uitlopen en kwam uit op een eindtijd van 3.33,11. Helemaal in lijn met eerdere marathons maar helaas geen verbetering. Mede gezien de perfecte omstandigheden denk ik dat deze marathon kwalitatief wel iets minder was van mijn kant en heb ik het gevoel dat ik met een regulier schema net iets beter voorbereid aan de start verscheen. Hoewel ik conditioneel en qua vermoeidheid relatief fris over de finish kwam heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik iets meer last van spieren en gewrichten heb dan eerdere jaren. Daarentegen vond ik het trainingsschema wel erg duidelijk en fijn in de voorbereiding. Voor de fun vind ik de kortere lange duurlopen beter op te brengen dan die hele lange 30 km+ duurlopen en past dit (veel) beter in een druk werk- en gezinsleven en andere sportactiviteiten. Een leuke ervaring die ik zeker opnieuw overweeg als ik nog eens een marathon ga lopen. Zeker nu mijn snelste jaren met een leeftijd van 40 normaal gesproken achter mij liggen.
-
Chantal1979
SASKIA!!
leuk om je verslag te lezen en dat je zo genoten hebt!
gefeliciteerd!! geniet lekker na!
het allerbeste met al je mooie doelen loopjes , vooral genieten van wat je kan en doet!
HIGH FIVE Chantal van Oort.
leuk om je verslag te lezen en dat je zo genoten hebt!
gefeliciteerd!! geniet lekker na!
het allerbeste met al je mooie doelen loopjes , vooral genieten van wat je kan en doet!
HIGH FIVE Chantal van Oort.
Saskia wat een mooie prestatie! Wat een voldaan gevoel hè!
Mooie doelen ook alweer voor de komende periode.
Hardlopen is fantastisch en ik hoop je met regelmaat weer virtueel tegen te komen in het 100dagen programma en in de koffiehoek!
Nu lekker nagenieten en herstellen!
Mooie doelen ook alweer voor de komende periode.
Hardlopen is fantastisch en ik hoop je met regelmaat weer virtueel tegen te komen in het 100dagen programma en in de koffiehoek!
Nu lekker nagenieten en herstellen!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Verslag Uitgestelde Marathon Rotterdam 2021
Hoi Saskia,
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! En dank voor je mooie verslag
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! En dank voor je mooie verslag
Blijde groet,
Rob
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Arnout,
Ook jij gefeliciteerd met je mooie prestatie! Super gedaan!
Blijde groet,
Rob
P.S. Denken jullie aan de
https://www.sportrusten.nl/marathonhelden/
(dit geld voor alle marathonlopers uiteraard
)
Ook jij gefeliciteerd met je mooie prestatie! Super gedaan!
Blijde groet,
Rob
P.S. Denken jullie aan de
https://www.sportrusten.nl/marathonhelden/
(dit geld voor alle marathonlopers uiteraard
Gefeliciteerd met je mooie prestatie, Saskia!
Je bent een topper! Ik lees net je je bericht op de facebook pagina van Sportrusten. Indrukwekkend!
Je hebt t maar mooi gedaan voor je meisje.
Bedankt ook voor je leuke berichten hier in de koffiehoek.
En ik wens je veel succes bij al je hardloopavonturen!
Liefs Lianne
Je bent een topper! Ik lees net je je bericht op de facebook pagina van Sportrusten. Indrukwekkend!
Je hebt t maar mooi gedaan voor je meisje.
Bedankt ook voor je leuke berichten hier in de koffiehoek.
En ik wens je veel succes bij al je hardloopavonturen!
Liefs Lianne