Waarom geen 3 eetmomenten?
-
Nanneke de Haan
Waarom geen 3 eetmomenten?
Is drie eetmomenten echt slecht of kan dat wel ?
Bijvoorbeeld als ik om 10 uur ontbijt. Om 14.00 uur mijn fruithap met wat soyayoghurt neem. En om 18.00 uur warm eet.
Reden:
Ik heb een prikkelbare darm en kan fruit niet te veel combineren met andere dingen anders voedsel ivm gasvorming.
Verder moet ik echt niet te veel afvallen. Dan ga ik er in mijn gezicht als een uitgedroogd appeltje uitzien.
Ik wil wel meer energie en minder ontstekingsgevoelig zijn en dieper slapen.
Ik vast dan toch 16 uur. Wat is er daar mis mee? Waarom zo belangrijk om maar 2 in plaats van 3 maaltijden te nemen?
Ik ben benieuwd naar reacties.
Groetjes van Nanneke
Bijvoorbeeld als ik om 10 uur ontbijt. Om 14.00 uur mijn fruithap met wat soyayoghurt neem. En om 18.00 uur warm eet.
Reden:
Ik heb een prikkelbare darm en kan fruit niet te veel combineren met andere dingen anders voedsel ivm gasvorming.
Verder moet ik echt niet te veel afvallen. Dan ga ik er in mijn gezicht als een uitgedroogd appeltje uitzien.
Ik wil wel meer energie en minder ontstekingsgevoelig zijn en dieper slapen.
Ik vast dan toch 16 uur. Wat is er daar mis mee? Waarom zo belangrijk om maar 2 in plaats van 3 maaltijden te nemen?
Ik ben benieuwd naar reacties.
Groetjes van Nanneke
- Janneke - Sportrusten
Re: Waarom geen 3 eetmomenten?
Hoi beste Nanneke,
Eten is ontsteken. Dus hoe vaker je eet, hoe meer je lijf moet 'werken' om in balans te zijn.
Zeker met een prikkelbare darm kan het dan interessant zijn om naar 2 eetmomenten per dag te gaan.
Je hóeft niet af te vallen van vasten, als je gewoon goed gevulde maaltijden eet, blijf je op gewicht.
We zouden je willen motiveren om het gewoon eens uit te proberen en te ervaren wat het je brengt.
https://www.sportrusten.nl/42-vragen-ov ... ek-vasten/
Dit is een leuk blog voor meer informatie.
Groetjes Janneke
Eten is ontsteken. Dus hoe vaker je eet, hoe meer je lijf moet 'werken' om in balans te zijn.
Zeker met een prikkelbare darm kan het dan interessant zijn om naar 2 eetmomenten per dag te gaan.
Je hóeft niet af te vallen van vasten, als je gewoon goed gevulde maaltijden eet, blijf je op gewicht.
We zouden je willen motiveren om het gewoon eens uit te proberen en te ervaren wat het je brengt.
https://www.sportrusten.nl/42-vragen-ov ... ek-vasten/
Dit is een leuk blog voor meer informatie.
Groetjes Janneke
-
Nanneke de Haan
Ah dank voor de reactie.
Ik zal het in overweging nemen.
Groetjes van Nanneke
Ik zal het in overweging nemen.
Groetjes van Nanneke
- Janneke - Sportrusten
Goed om even rustig over na te denken inderdaad.
Alle goeds,
Janneke
Alle goeds,
Janneke