Snap er niets van
-
Zulema Gilliot van Gimst
Snap er niets van
Dag,
Ik heb sinds kort een Polar Vantage M en snap eigenlijk niet zo goed wat ik af moet lezen.
En ook dus niet wat mijn omslag punt is. Wel heb ik laatst een 10.01km in 59.51m gedaan tot het gaatje vond ik zelf.
Er staat max 168.
Zou hier graag wat meer duidelijkheid in willen.
En wat nou het verschil is Tempo en hartsalg zone.
ik lees het graag..
Ik wil graag morgen beginnen.
Ik heb sinds kort een Polar Vantage M en snap eigenlijk niet zo goed wat ik af moet lezen.
En ook dus niet wat mijn omslag punt is. Wel heb ik laatst een 10.01km in 59.51m gedaan tot het gaatje vond ik zelf.
Er staat max 168.
Zou hier graag wat meer duidelijkheid in willen.
En wat nou het verschil is Tempo en hartsalg zone.
ik lees het graag..
Ik wil graag morgen beginnen.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Snap er niets van
Hoi,
Je gemiddelde hartslag op een voluit gelopen 10km is een goede indicatie van je omslagpunt. (Dus niet je maximale hartslag).
Dit omslagpunt en je 10km tijd vul je in bij je schema en daar rollen dan je trainingszones uit.
Hier mee info over het bepalen van je omslagpunt:
https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/
Een tempo is je snelheid (meestal aangeduid in min/km). Je kunt een training doen op tempo of op hartslag.
Dus je doet een training op bijvoorbeeld 5:30 min/km of op bijvoorbeeld hartslag 160.
Bij Sportrusten doen we de trainingen normaal gesproken op hartslag.
Mocht ik je vraag verkeerd begrepen hebben of mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Je gemiddelde hartslag op een voluit gelopen 10km is een goede indicatie van je omslagpunt. (Dus niet je maximale hartslag).
Dit omslagpunt en je 10km tijd vul je in bij je schema en daar rollen dan je trainingszones uit.
Hier mee info over het bepalen van je omslagpunt:
https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/
Ik begrijp niet helemaal wat je hier vraagt.Zulema Gilliot van Gimst schreef: ↑30 apr 2020, 08:58 En wat nou het verschil is Tempo en hartsalg zone.
Een tempo is je snelheid (meestal aangeduid in min/km). Je kunt een training doen op tempo of op hartslag.
Dus je doet een training op bijvoorbeeld 5:30 min/km of op bijvoorbeeld hartslag 160.
Bij Sportrusten doen we de trainingen normaal gesproken op hartslag.
Mocht ik je vraag verkeerd begrepen hebben of mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
-
Zulema Gilliot van Gimst
Dag Rob,
Ik heb vandaag gelopen en heb het ook in het schema van mijn Polar gezet. En ik moest langzamer lopen of een lager hartslag dan het sportrusten schema.
Wat ik bedoele wat is het verschil tussen Tempo Zone en Hartslag zone.
Ik denk wel dat ik het goed heb ingevuld. Dus kijk morgen even hoe het loopt als ik de zones van jullie aan hou en niet die van Polar.
Ik heb vandaag gelopen en heb het ook in het schema van mijn Polar gezet. En ik moest langzamer lopen of een lager hartslag dan het sportrusten schema.
Wat ik bedoele wat is het verschil tussen Tempo Zone en Hartslag zone.
Ik denk wel dat ik het goed heb ingevuld. Dus kijk morgen even hoe het loopt als ik de zones van jullie aan hou en niet die van Polar.
Hoi,
Dank voor je reactie, ik heb ook de Sportrusten zones ingevuld, en die van mijn hartslagmeter gebruik ik dus niet.
Als je in je Polar bij het hardloopprofiel tempozones instelt, kun je een training in een bepaalde tempozone instellen, als je dan harder of langzamer loopt dan de snelheid in de zone, gaat je Polar trillen.
Als je in je Polar bij het hardloopprofiel hartslagzones instelt kun je dus een training in een bepaalde hartslagzone lopen, als je hartslag dan sneller of langzamer gaat dan de ingestelde zone, gaat je Polar trillen.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Dank voor je reactie, ik heb ook de Sportrusten zones ingevuld, en die van mijn hartslagmeter gebruik ik dus niet.
Je kunt een training dus op twee manieren doen: op tempo of op hartslag.Zulema Gilliot van Gimst schreef: ↑01 mei 2020, 11:04 Wat ik bedoele wat is het verschil tussen Tempo Zone en Hartslag zone.
Als je in je Polar bij het hardloopprofiel tempozones instelt, kun je een training in een bepaalde tempozone instellen, als je dan harder of langzamer loopt dan de snelheid in de zone, gaat je Polar trillen.
Als je in je Polar bij het hardloopprofiel hartslagzones instelt kun je dus een training in een bepaalde hartslagzone lopen, als je hartslag dan sneller of langzamer gaat dan de ingestelde zone, gaat je Polar trillen.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
-
Zulema Gilliot van Gimst
Ha Rob,
Duidelijk nu. Ik zal dan de hartslagzone gebruiken.
Ik heb nu ook een GPX bestand geupload maar zie niet wat het kan behalve dat het de kaart weer geeft.
Duidelijk nu. Ik zal dan de hartslagzone gebruiken.
Ik heb nu ook een GPX bestand geupload maar zie niet wat het kan behalve dat het de kaart weer geeft.
Klopt, meer kan het ook niet, het is alleen een service zodat je later kunt zien wat je route wasZulema Gilliot van Gimst schreef: ↑03 mei 2020, 16:20 Ik heb nu ook een GPX bestand geupload maar zie niet wat het kan behalve dat het de kaart weer geeft.
Blijde groet,
Rob