halve van amsterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Oscaroene

halve van amsterdam

Bericht door Oscaroene »

Goedemorgen,

Gisteren voor het eerst een halve marathon gelopen.
Ging goed op hartslag en ben heel tevreden over jullie schema!
Het enige wat ik jammer vind is dat de focus vooral ligt op de hele marathon terwijl er toch veel mensen genoeg uitdaging zien in de halve en trots zijn dat zij deze hebben volbracht met 100 dagen sportrusten.
Misschien ook wat meer aanmoediging voor deze lopers?

Vriendelijke groet,
Irene Groot.
joseeichhorn

Re: halve van amsterdam

Bericht door joseeichhorn »

Ik ben het wel met je eens wat betreft de focus op de marathon. Ik miste ook een beetje de support terwijl de halve marathon toch ook een hele prestatie is :-)
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Al loopt iemand zijn eerste 5 km. Voor mij is iedereen een held op zijn eigen afstand, maar de marathon heeft toch wel iets magisch en is de droom voor velen. Kijk eens hoeveel mensen blijven klappen voor de laatste lopers op een marathon. Als er alleen een halve zou zijn is iedereen vaak vertrokken van wie de lopers al binnen zijn. Helaas. Maar voor mij is iedereen die zijn afstand volbrengt al een applausje waard klap klap klap :D
Maarten - Sportrusten

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Hallo allemaal,

Inderdaad, we zijn erg bezig met de marathon. Komt natuurlijk o.a. door Koen zijn nieuwe boek, maar ook omdat we zelf graag trainen voor een marathon.

Ik heb vorig jaar de halve gedaan in Amsterdam, super mooi. En iedereen kan daar ook heel trots op zijn. Er zijn er velen die je dat niet nadoen. Maar zoals Rob al aangeeft, ook iemand die zijn eerste kilometer loopt is een held. Daar klappen wij ook voor.

Maar wij zijn fan van trainen voor een marathon. Stiekem is het iets lekkerder zelfs dan trainen voor een halve, lees maar: https://www.sportrusten.nl/trainen-voor-een-marathon/ En ik heb het echt zo ervaren (behalve op de dag zelf dan).

Maar helden zijn jullie allemaal!!
Blije groet, Maarten
Plaats reactie