oefening van A. Weil
oefening van A. Weil
Hallo,
Wat ik niet goed begrepen heb:
1) moet je de hele ademoefening je tong tegen je gehemelte houden, bij je voortanden? Of loslaten bij het uitademen?
2) kon niet verstaan hoe vaak je het max moet doen per dag, min 2x begreep ik, een cyclus van ...hoevaak?
Groet Ini
Wat ik niet goed begrepen heb:
1) moet je de hele ademoefening je tong tegen je gehemelte houden, bij je voortanden? Of loslaten bij het uitademen?
2) kon niet verstaan hoe vaak je het max moet doen per dag, min 2x begreep ik, een cyclus van ...hoevaak?
Groet Ini
-
Koen - Sportrusten
Re: oefening van A. Weil
Ha Ini,
Je kunt je tong gedurende de hele oefening tegen je gehemelte houden. Druk op je tong, met een ontspannen kaak als dat lukt.
Je kunt de oefening prima 4 keer achter elkaar doen.
Kun je hiermee verder?
Koen
Je kunt je tong gedurende de hele oefening tegen je gehemelte houden. Druk op je tong, met een ontspannen kaak als dat lukt.
Je kunt de oefening prima 4 keer achter elkaar doen.
Kun je hiermee verder?
Koen
Ja bedankt Rob
-
Sandrasteeg
Waarom wordt er geadviseerd max 4x per keer? Ik vind het wel fijn hoor, lekkere korte oefening
Maar wat is de achterliggende gedachte?
-
Koen - Sportrusten
Het is geen concentratie-oefening zoals de andere oefeningen, dus het is niet van belang om het lang te doen.
-
elfenbloem
Hoi,
Opnieuw een oefening waarbij in de loop der tijd de hartslag (en bloeddruk) naar beneden zou gaan. Ik wil graag iemand enthousiast maken, die snel en oppervlakkig ademt, maar een lage hartslag heeft. Geen sporter. (50 of lager in rust bij 14 tot 16 keer ademhalen per minuut).
Ik vraag me nu in het algemeen af, hoe iemand snel kan ademen MET een lage hartslag.
Groet!
Opnieuw een oefening waarbij in de loop der tijd de hartslag (en bloeddruk) naar beneden zou gaan. Ik wil graag iemand enthousiast maken, die snel en oppervlakkig ademt, maar een lage hartslag heeft. Geen sporter. (50 of lager in rust bij 14 tot 16 keer ademhalen per minuut).
Ik vraag me nu in het algemeen af, hoe iemand snel kan ademen MET een lage hartslag.
Groet!
Dag Koen,
Waarom mag je deze oefening maar max 4x doen (of later max 8x) per keer?
Wat gebeurt er tijdens de 7 tellen vasthouden van je adem na de inademing?
Waarom mag je deze oefening maar max 4x doen (of later max 8x) per keer?
Wat gebeurt er tijdens de 7 tellen vasthouden van je adem na de inademing?
-
Koen - Sportrusten
Ja, dat is complexe materie. Ik weet het ook niet. Maar vaak is het zo dat mensen met een lage hartslag, wel een matige hartslagvariabiliteit kunnen hebben. De hartslagvariabiliteit verbetert dan wel met oefeningen. Dat is echter lastiger te meten, hoewel daar ook apparatuur voor is. Ik zet dan altijd in op het brein: minder piekeren, je brein temmen. Daar hebben veel mensen met een snelle ademhaling ook behoefte aan.elfenbloem schreef: ↑15 apr 2019, 07:30 Hoi,
Groet!
-
Koen - Sportrusten
-
elfenbloem
Hoi, gaandeweg word ik helemaal fan van de 4-7-8. Al twee keer het filmpje teruggekeken en bij mij ontdekt dat ik het toch niet helemaal goed doe. Simpele oefening? Te doen zonder concentratie? Wel nee. Een gekkigheid die ik soms meemaak: meestal vóór de eerste inademing moet ik slikken. Kan dit niet negeren. Waar duidt dat op?
Groet!
Groet!
-
Koen - Sportrusten
Excuses voor mijn late reactie. Slikken kun je prima negeren, ik weet - helaas - niet waar het op duidt.
-
margo.bouwman
Van alle oefeningen doe ik de A.Weil -oefening dagelijks + de Anapana.
Wat ik wel jammer vind is, dat er verder geen info over de achtergrond en uitwerking te vinden is.
Eigenlijk vind ik dat wel bij de cursus horen. Kritisch puntje dus Koen!
Net als bij Wim Hof en Marion Meesters, dan hoor je iets over waar het vandaan komt en hoe het fysiek/psychisch kan uitwerken.
Maar verder vond ik de cursus goed uitgewerkt met filmpjes, interviews en info.
De WH-ademhaling hoop ik nog aan mijn dagelijks ritueel toe te voegen. Wat een geweldige man die Wim! Veel bewondering voor.
Maar ook verder allemaal complimenten voor jou Koen, fijn dat je dit zo deelt met de mensheid.
En ik ga bezig om eerder op te staan, maar (nog) niet om 5 uur.
Wat ik wel jammer vind is, dat er verder geen info over de achtergrond en uitwerking te vinden is.
Eigenlijk vind ik dat wel bij de cursus horen. Kritisch puntje dus Koen!
Net als bij Wim Hof en Marion Meesters, dan hoor je iets over waar het vandaan komt en hoe het fysiek/psychisch kan uitwerken.
Maar verder vond ik de cursus goed uitgewerkt met filmpjes, interviews en info.
De WH-ademhaling hoop ik nog aan mijn dagelijks ritueel toe te voegen. Wat een geweldige man die Wim! Veel bewondering voor.
Maar ook verder allemaal complimenten voor jou Koen, fijn dat je dit zo deelt met de mensheid.
En ik ga bezig om eerder op te staan, maar (nog) niet om 5 uur.
-
Joke Kosters
A.weil oefening?
- RunningRob - Sportrusten