Ik ben maart begonnen met het sportrusten programma voor de halve marathon nadat ik in oktober mijn omslagpunt heb laten berekenen in Haarlem. Ik moet eerlijk bekennen dat ik over het algemeen maar 3 x per week getraind heb en het vogeltjes kijken heb overgeslagen. als ik het dan wel een keer deed zonder op mijn horloge te kijken liep ik alsnog te snel. Ik kreeg naarmate de dagen vorderde een lagere hartslag bij hoger tempo. Je moet weten dat ik altijd gemiddelde hartslag liep van 189bpm. Mijn ademhalingsoefeningen heb ik vanaf oktober elke avond in bed gedaan en samen met de trainingen 3 x per week lopen en 2x per week krachttraining netjes uitgevoerd op een aantal weken na (als ik bijv het weekend 24uurs wandelen voor het goede doel had gedaan redde ik de trainingen niet). Ik vond de trainingen met name de hoge marathonhartslag trainingen wel zwaar maar het was wel mogelijk. Ik vroeg me af of ik de 21 ging halen maar sinds ik op hartslag loop zie ik dat ik in plaats van alleen piek nu meer dan 50% op conditie train en dat heeft zijn vruchten afgelopen zondag 10 juni tijdens de halve marathon van Almere zijn vruchten afgeworpen. Het enige dat mij dwars heeft gezeten zijn mijn blaren die bij 9 km ontstonden en bij 20 km mij heel erg in de weg zaten. Maar ook na de finish was ik niet kapot. Ik heb lekker gelopen op een hoge marathonhartslag maar niet boven mijn omslagpunt. Ook de dag erna weer vrolijk wezen wandelen heerlijk....Dus mijn conclusie is dit schema werkt voor mij top!!!!