Damloop as zondag. Advies hoe te lopen.
-
RenReneeRen
Damloop as zondag. Advies hoe te lopen.
As zondag loop ik de dam tot dam loop. 16 okt de marathon van Amsterdam.
As donderdag moet ik volgens schema 10 km voluit lopen.
Wat zal ik doen? Donderdag op marathonhartslag lopen en dan zondag: voluit.
Ik kan ook zondag op marathonhartslag lopen. Of ik loop hem als snelle duurloop. (hoge hartslag)
Óf 10 km voluit en de laatste 6 km vogels kijken.
Wat kan ik het beste doen?
As donderdag moet ik volgens schema 10 km voluit lopen.
Wat zal ik doen? Donderdag op marathonhartslag lopen en dan zondag: voluit.
Ik kan ook zondag op marathonhartslag lopen. Of ik loop hem als snelle duurloop. (hoge hartslag)
Óf 10 km voluit en de laatste 6 km vogels kijken.
Wat kan ik het beste doen?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Damloop as zondag. Advies hoe te lopen.
Hoi,
Het maakt mijns inziens niet zoveel uit, alle opties zijn goed.
Als ik voor mijzelf spreek zou ik donderdag rustig aandoen en de Dam tot Dam loop lekker voluit gaan. 16 kilometer is niet zo heel veel verder dan 10 en eerst 10 snel en dan 6 rustig lijkt mij erg moeilijk vol te houden, zeker als de rest van het veld gewoon voluit verder gaat
Met blijde groet,
Rob
Het maakt mijns inziens niet zoveel uit, alle opties zijn goed.
Als ik voor mijzelf spreek zou ik donderdag rustig aandoen en de Dam tot Dam loop lekker voluit gaan. 16 kilometer is niet zo heel veel verder dan 10 en eerst 10 snel en dan 6 rustig lijkt mij erg moeilijk vol te houden, zeker als de rest van het veld gewoon voluit verder gaat
Met blijde groet,
Rob
-
RenReneeRen
Dat zat ik zelf ook te denken. En dan bij 10 km even op mijn klokje kijken...
Bedankt!
Bedankt!
Hoi, wat je ook kunt doen is het volgende: de eerste 6 km proberen om je lage marathon hartslag te lopen. Daarmee train je dat je, je hartslag laag houd bij de start van een evenement. Dus 6 km lang inhouden en dan de laatste 10 km : voluit vlammen, mensen inhalen en met een enorme grijns over de finish.
je traint dan een aantal zaken:
(1) Hou houd je je hoofd koel en hartsag laag bij de start van een evenement
(2) je gaat een negatieve split lopen
(3) je leert om met ademhaling (en soms tempo aanpassen) je hartslag laag te houden
(4) je krijgt metaal een enorme boost als je de laatste kilometers allemaal mensen inhaalt.
Ik deed dit bij de Tilburg Ten Miles en was me erg goed bevallen. Hoewel het lastig blijft om de hartslag laag te houden, de eerste kilometers
Succes,
Maarten
je traint dan een aantal zaken:
(1) Hou houd je je hoofd koel en hartsag laag bij de start van een evenement
(2) je gaat een negatieve split lopen
(3) je leert om met ademhaling (en soms tempo aanpassen) je hartslag laag te houden
(4) je krijgt metaal een enorme boost als je de laatste kilometers allemaal mensen inhaalt.
Ik deed dit bij de Tilburg Ten Miles en was me erg goed bevallen. Hoewel het lastig blijft om de hartslag laag te houden, de eerste kilometers
Succes,
Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!