Hoi. Al een tijdje bezig met het schema. Van 3x per week hardlopen nu volgens 100dagen naar 4 x per week met ongeveer zelfde totaal afstand maar wel veel trainingen in langzamer tempo waardoor meer tijd per week aan het hardlopen. Bemerk nu al een week een moeheid en vertraging per hartslagzone. Vandaag maar de fiets gepakt als alternatief voor vogels kijken.
Zijn fietstrainingen een volwaardige vervanging? Welke zones kan ik dan het beste aanhouden. Hoelang zou je dit als alternatief kunnen gebruiken voor bv 2 trainingen per week?
Fietsen als alternatieve training?
-
Karin Geleijns
- RunningRob - Sportrusten
Re: Fietsen als alternatieve training?
Hoi Karin,
Wat is je doel? En wat doet je rusthartslag?
Vogels kijken in de vorm van fietsen is prima, wel is het zaak dat je het merendeel van de trainingen loopt rond de hartslag die je denkt te gaan lopen tijdens het evenement.
Als je dit een aantal weken doet moet je wel kunnen merken dat je dan sneller wordt rond deze hartslag, of op zijn minst even hard blijft lopen. Als dit niet het geval is dan is er iets aan de hand, en moeten we kijken of we een oorzaak kunnen vinden.
Vandaar mijn vraag wat je rusthartslag doet? En gaan de ademhalingsoefeningen goed?
met blijde groet,
Rob
Wat is je doel? En wat doet je rusthartslag?
Vogels kijken in de vorm van fietsen is prima, wel is het zaak dat je het merendeel van de trainingen loopt rond de hartslag die je denkt te gaan lopen tijdens het evenement.
Als je dit een aantal weken doet moet je wel kunnen merken dat je dan sneller wordt rond deze hartslag, of op zijn minst even hard blijft lopen. Als dit niet het geval is dan is er iets aan de hand, en moeten we kijken of we een oorzaak kunnen vinden.
Vandaar mijn vraag wat je rusthartslag doet? En gaan de ademhalingsoefeningen goed?
met blijde groet,
Rob