Hallo allemaal,
In aanloop naar de marathon van Sneek ga ik mij wagen aan het geheimzinnige schema van Sportrusten. Ik heb de marathon van Amsterdam gedaan en met veel pijn na een botsing met een vallende medeloper heb ik die uit kunnen lopen. Toen heb ik de voorbereiding gedaan volgens de souplessemethode van Klaas Lok.
Ik werk op ongeveer 14km van mijn huis en ga dus als loopje in de voorbereiding deze afstand gebruiken om te trainen. Daarnaast wil ik ook op mijn fiets hetzelfde doen. En dan waarschijnlijk ok nog wel een extra ommetje maken. Is dit raadzaam?
Of wordt dit een te vermoeiende bezigheid. ik fiets momenteel niet zoveel, maar ga dit dus zeker 2 keer per week doen in een verwacht tempo tussen de 25 en 30 km p/u.
grt. Jeroen
fietsen naast marathonvoorbereiding
-
Ikhurdrinner
-
judithmooy
Re: fietsen naast marathonvoorbereiding
Hoi Jeroen,
Fietsen is altijd een goed alternatief naast je hardlooptrainingen. Zeker bv na een wedstrijd of vooraf aan een training zodat je je benen alvast 'los maakt'.
Wat ik in mijn vorige marathontraining heb gedaan is combinatie van fietsen en hardlopen. Eerst een aantal km losfietsen en daarna gaan hardlopen. Dit schema was echter totaal anders dan het huidige.
Ik denk dat Koen je hierin zeker advies kunt geven.
groeten, Judith
Fietsen is altijd een goed alternatief naast je hardlooptrainingen. Zeker bv na een wedstrijd of vooraf aan een training zodat je je benen alvast 'los maakt'.
Wat ik in mijn vorige marathontraining heb gedaan is combinatie van fietsen en hardlopen. Eerst een aantal km losfietsen en daarna gaan hardlopen. Dit schema was echter totaal anders dan het huidige.
Ik denk dat Koen je hierin zeker advies kunt geven.
groeten, Judith
-
Linda_Rotterdam
Re: fietsen naast marathonvoorbereiding
Koen?
Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit het beste in je voorbereiding inpast.
Ik doe momenteel wekelijks alleen een lange duutraining (vooral D1), maar wil nu ook wel weer naar buiten (uurtje D2/D3).
Vervang je een looptraining of doe het ernaast? En op welke dag van het marathonschema dan het beste?
Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit het beste in je voorbereiding inpast.
Ik doe momenteel wekelijks alleen een lange duutraining (vooral D1), maar wil nu ook wel weer naar buiten (uurtje D2/D3).
Vervang je een looptraining of doe het ernaast? En op welke dag van het marathonschema dan het beste?