Marathon Eindhoven 9 oktober 2016

Plaats reactie
ariedejager

Marathon Eindhoven 9 oktober 2016

Bericht door ariedejager »

Dag,
Even voorstellen. Ik ben Arie de Jager, 61 jaar en woon in Veldhoven.Ik heb altijd geroepen lopen is niets voor mij. Toch ben ik in maart 2012 gestart met lopen met ondersteuning van Evi en Runkeeper en daarna snel gegrepen door het lopen. Na een jaar alleen gelopen te hebben, ging ik bij GVAC lopen. Dit beviel prima. Het is een fijne en gezellige club.

Ik heb inmiddels 4 halve marathons gelopen met een "klassieke" voorbereiding met steeds een 1 km verlenging van de duurloop van 12 km tot 20 km. Ik dacht dat de halve wel mijn eindafstand zou zijn. Op de langere afstanden was ik behoorlijk vermoeid na afloop van de training en de wedstrijden werden steeds zwaarder. Bij de laatste halve kwam ik over de streep met blessure. Diagnose ontsteking van het kuitbeen door overbelasting.

Toch bleef de marathon lokken. Ik las over Sportrusten, kocht het boek "Marathonrevolutie" en woonde een lezing van Koen bij. Ik was om en besloot om de voorbereidingen voor de marathon te starten met het 100 dagen schema. Ik heb 2 weken vooraf proefloopjes gedaan met een lage hartslag. Dat is nog best moeilijk als te gewend bent om op snelheid te lopen. Mijn omslagpunt , D1 en D2 ken ik. Ik dacht als marathontempo tussen D1 en D2 te gaan zitten om 135. Na een telefoongesprek met Maarten heb ik mijn marathon hartslag op zijn advies verlaagd naar 125 en hierop mijn online-schema aangepast. Ik ben benieuwd of er op 125 wel voldoende snelheid uitkomt. Zondag doen ik nog een test door 10 km VOL te lopen tijdens de EK 10 km Brooks Run in Amsterdam.
Erika G

Re: Marathon Eindhoven 9 oktober 2016

Bericht door Erika G »

Beste Arie,

Wat mooi om te lezen dat je ook zoveel plezier aan het hardlopen beleeft. Inmiddels heb je je testloop al gehad en ik hoop voor je dat die goed is gegaan.

In de kop heb je Marathon Eindhoven 9 oktober 2016 staan. Ik neem aan dat je daar nu voor gaat trainen. Ik ben er momenteel ook voor aan het trainen. Moest eerst een flinke knop omzetten omdat het lopen op marathonhartslag (133) erg langzaam is. Schaamde mij zelfs als ik mensen tegenkwam en had het gevoel dat wandelen nog sneller zou gaan maar nu ben ook ik helemaal om. Ik geniet van mijn rustige loopjes en mijn enige doel is om op 9 oktober mijn allereerste marathon uit te lopen.

Wil je veel succes wensen met je trainingen en geniet ervan!

Groetjes,
Erika Geers
Plaats reactie