Marathon Hamburg

Plaats reactie
edwinkamerbeek20753800

Marathon Hamburg

Bericht door edwinkamerbeek20753800 »

Beste lezers,

In 2014 kwam ik voor het eerst in aanraking met het "14 KM" schema, een collega van mijn vrouw trainde hiermee.
Dat kan NOOIT zei ik, en... ze liep de marathon uit. hmm misschien toch stiekem een langere duurloop gedaan?
In 2015 deed ze het weer in Rotterdam, en wederom heeft ze deze ook uitgelopen.
verder heb ik er geen aandacht meer aan gegeven en ging in de winter van 2016 trainen voor de marathon van Hamburg.
Mijn vrouw had al eerder gezegd dat mijn trainingsomvang veel te tijdrovend was en stelde voor om ook eens te het 14 km schema te volgen, haar collega had er immers twee marathons mee uitgelopen. Ha dat kan toch niet.. 14 km max lopen per training en daarna een marathon van 42 km.
17 februari kwam Koen de Jong naar Run 2 Day te Veenendaal om zijn boek "de marathon revolutie" te promoten en ik was door mijn vrouw daarvoor opgegeven.
Hmmm moet dat echt???
Die avond naar de Run 2 day winkel gegaan en een hele leuke avond gehad, Koen kan erg leuk zijn verhaal doen.
Na deze avond heb ik toch besloten om met deze training verder te gaan, ik vroeg aan Koen of ik mijn marathon hartslag opnieuw moest berekenen omdat ik immers al 10 marathons had gelopen, daarvan de meeste met hartslagmeter.
Hij was benieuwd wat mijn hartslag zou zijn met behulp van zijn boek.
Met behulp van het boek (2 maal gemeten) is mijn marathonhartslag 155 BPM tegenover gemiddeld 160 BPM van de eerdere marathons. een klein verschil..
Ik ben gaan trainen met mijn marathon hartslag van 155. meestal ging het gemakkelijk, soms ging het echt niet en kon ik mijn training van maar max 14 km niet voltooien.
16 april marathon van Hamburg, WOW wat een strak georganiseerde marathon deze doet echt niets onder van Berlijn die ik 6 keer heb gelopen.
In het startvak aangekomen begint ik toch wel nerveus te worden. Ik heb mijzelf voorgenomen dat als het niet gaat er gelijk mee te stoppen om zo blessures te voorkomen.
Het startschot gaat hartslag van 180 !!!! Hmmm. dit gaat niet goed, rustig ademhalen en iets rustiger lopen en na 3 kilometer daalt de hartslag naar 155.
Het gaat lekker, alleen last van mijn lies, een dag ervoor had ik mij verstapt in de stad.
15 kilometerpunt bereikt, hier vind ik iemand met het zelfde tempo. Dortje Kassen uit hamburg en we raken aan de praat.
Ze vertelde dat ze net het marathon lopen heeft opgepakt maar omdat ze kinderen heeft gekregen niet zo veel heeft kunnen lopen zo'n 55 km per week. Haha ik vertelde van het 14 kilometerschema met mijn langste trainingsweek van ca. 42 km.
Huh wow daar wil ik meer van weten zei ze, en ze zei dat we bij de finish op elkaar moesten wachten want ze moest weten wie dat boek had geschreven. Dat is prima..
Tot 38 km met elkaar gelopen en bij het waterpunt elkaar kwijtgeraakt.
nog steeds niet moe en de man met de hamer, die ik eigenlijk nog nooit heb gezien kom ik over de finish.
Nog even op Dortje mijn loopmaatje gewacht maar helaas..
De dag na de marathon wel spierpijn maar ik had het gevoel dat ik nog niet alles had gegeven, na een tijd van 03:22:34, ruim 2 minuten sneller dan mijn vorige PR.
Bij thuiskomst via social media Dortje de gegevens van het boek doorgestuurd. misschien moet je binnenkort lezingen houden in Duitsland..
De trainingen volgens dit schema is mij 100% meegevallen.
Stans en Koen, dank jullie wel.

Groetjes Edwin Kamerbeek, Veenendaal.
amsregle

Re: Marathon Hamburg

Bericht door amsregle »

Mooi verhaal, gefeliciteerd!

Wibe Jan
Plaats reactie