Hallo,
ik heb afgelopen zondag een halve marathon gelopen (in 2.13) en wil nu beginnen met sportrusten. Ik heb het boek gelezen, en me al langere tijd bezig gehouden met rustiger ademen in het gewone leven. Waar kan ik nu het best beginnen in welk schema, om het sportrusten goed op te kunnen pakken en hoe lang moet ik rusten voor ik weer begin met hardlopen? De spierpijn valt mee, mijn rustpols is ook al weer aardig terug naar normaal.
waar beginnen met sportrusten na halve marathon
- RunningRob - Sportrusten
Re: waar beginnen met sportrusten na halve marathon
Hoi Evie,
Dank voor je belangstelling.
Hoe je draad op wilt pakken hangt af van wat je volgende doel is.
Wil je weer een halve marathon gaan lopen of misschien een hele, of eerst maar eens een 10km?
Het Sportrusten programma werkt in 100 dagen naar een doel toe. Dus de eerste stap is een doel te stellen en dan kun je het bijbehorende schema nemen.
Deze week kun je, als de spierpijn / stijfheid over is en je rustpols normale waarden laat zien lekker ontspannen hardlopen. Als je tot die tijd toch wat wilt doen ga dan bijvoorbeeld wandelen, fietsen of zwemmen. Dat stimuleert je herstel zonder je beenspieren zwaar te belasten.
Met blijde groet,
Rob
Dank voor je belangstelling.
Hoe je draad op wilt pakken hangt af van wat je volgende doel is.
Wil je weer een halve marathon gaan lopen of misschien een hele, of eerst maar eens een 10km?
Het Sportrusten programma werkt in 100 dagen naar een doel toe. Dus de eerste stap is een doel te stellen en dan kun je het bijbehorende schema nemen.
Deze week kun je, als de spierpijn / stijfheid over is en je rustpols normale waarden laat zien lekker ontspannen hardlopen. Als je tot die tijd toch wat wilt doen ga dan bijvoorbeeld wandelen, fietsen of zwemmen. Dat stimuleert je herstel zonder je beenspieren zwaar te belasten.
Met blijde groet,
Rob