Training marathon Rotterdam
Training marathon Rotterdam
Goedenavond Sportrusten,
Ik krijg tijdens de 100 dagen training voor de Marathon van Rotterdam steeds meer moeite om de gevraagde hartslag te behalen. Ik heb voor de start van de 100 dagen mijn omslagpunt bepaald via de test en deze kwam uit op 187. Dit voelde in het begin van de training ook wel goed aan maar nu haal ik de gewenste hartslagen niet meer hoewel mijn tijden/snelheid wel degelijk zijn en blijven verbeteren.(sinds de training mijn 10KM van 53 naar 48 min)
Komt dit door de training, omslagpunt niet goed bepaald of ga ik nog niet diep genoeg? Mijn hartslag in rust/ochtend ligt nu ook onder de 50 slagen?
Groet Reinoud
Ik krijg tijdens de 100 dagen training voor de Marathon van Rotterdam steeds meer moeite om de gevraagde hartslag te behalen. Ik heb voor de start van de 100 dagen mijn omslagpunt bepaald via de test en deze kwam uit op 187. Dit voelde in het begin van de training ook wel goed aan maar nu haal ik de gewenste hartslagen niet meer hoewel mijn tijden/snelheid wel degelijk zijn en blijven verbeteren.(sinds de training mijn 10KM van 53 naar 48 min)
Komt dit door de training, omslagpunt niet goed bepaald of ga ik nog niet diep genoeg? Mijn hartslag in rust/ochtend ligt nu ook onder de 50 slagen?
Groet Reinoud
Re: Training marathon Rotterdam
Je tijden zijn sneller, je hartslag is nog laag, dat is prima. Voelen je benen zwaarder aan? Dat heb ik ook, net of je er wat meer voor moet werken. Maar net als in de 10 km tijden, gaan de trainingstijden met de marathonhartslag ook omlaag? Dan ben je volgens mij goed bezig!
succes met de laatste loodjes, Wibe Jan
succes met de laatste loodjes, Wibe Jan
omslagpunt 187, 10 km van 53min naar 48, is een marathon hartslag van 156 naar 161. Dat is natuurlijk wel een groot verschil, misschien dat je dat voelt???
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Reinoud,
Wibe Jan heeft helemaal gelijk, doordat je snelheid steeds beter wordt bij gelijkblijvende hartslag, moet je steeds harder werken om deze te halen, en dan kan het wel eens voorkomen dat het niet of met veel moeite kost.
Ik herken het ook erg sterk bij mezelf. Ondanks het feit dat ik mijn 10km tijden niet meer verbeter.
Je bent dus op de goed weg!
Succes in Rotterdam!
Met blijde groet,
Rob
Wibe Jan heeft helemaal gelijk, doordat je snelheid steeds beter wordt bij gelijkblijvende hartslag, moet je steeds harder werken om deze te halen, en dan kan het wel eens voorkomen dat het niet of met veel moeite kost.
Ik herken het ook erg sterk bij mezelf. Ondanks het feit dat ik mijn 10km tijden niet meer verbeter.
Je bent dus op de goed weg!
Succes in Rotterdam!
Met blijde groet,
Rob
Benen worden idd erg zwaar zo aan het einde
Thanks voor de support.
Groet Reinoud
Groet Reinoud