100 dagen afgerond met 1/2 marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
JeanineB

100 dagen afgerond met 1/2 marathon

Bericht door JeanineB »

Hallo,
Ik heb gisteren mijn (bijna) 100 dagen programma vanaf 2 januari afgerond met de 1/2 marathon van Utrecht. Het was een topervaring. Ik heb me vanaf 2-1 volledig aan het schema gehouden. Langste duurloop was 12 km. Dit was de 4e keer dat ik een 1/2 liep en de beste van allemaal. Niet alleen in tijd, 9 minuten sneller dan vorig jaar maar ook de 1e waarin ik niet stuk ben gegaan. Ik heb heerlijk gelopen, genoten van de loop, het publiek, de omgeving en kon in de laatste km nog versnellen. Ook nu de dag daarna voel ik me prima. Beetje zware benen en spierpijn, maar zeker niet meer dan anders. Ik was al fan van sportrusten en nu helemaal.

En hoe nu verder? Mijn idee is om 3x per week te blijven lopen. Korte loop met hoge hartslag, langere loop op marathonhartslag en vogels kijken. Of stellen jullie een ander schema voor? Voor een volgende 1/2 ga ik zeker weer dit schema van 4x gebruiken. Voor nu wil ik de enorme vooruitgang die ik heb gemaakt behouden.

Koen en Maarten, veel plezier met de Halve van de Haar.

groeten Jeanine
korz

Re: 100 dagen afgerond met 1/2 marathon

Bericht door korz »

Hee Jeanine,

Toen jij in Utrecht liep, heb ik de Venloop gedaan (halve marathon). Heerlijk gelopen met een maatje die enorm last van zijn knie had. Daardoor kon ik op een "volgels kijken" tempo de halve lopen. Nog nooit zo ontspannen gelopen. Was heerlijk. Nu ga ik op voor de hele marathon, ik vond het schema voor de halve toch echt te zwaar om nog een keer te doen. Dus ik ga nu lekker rustig 4x in de week trainen voor de hele marathon.
Lopen met je hart: heerlijk!
RunningRob - Sportrusten

Re: 100 dagen afgerond met 1/2 marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

JeanineB schreef: En hoe nu verder? Mijn idee is om 3x per week te blijven lopen. Korte loop met hoge hartslag, langere loop op marathonhartslag en vogels kijken.
Prima plan! Je korte loop op hoge hartslag mag best voluit. Dan houd je snel.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie