Ik zit in de derde week van het 100 dagen schema voor een halve marathon. Naast de 4x in de week doe ik ook 1 dag krachttraining. Ik las al dat je dan het vogeltjes kijken kan laten vervallen maar dat vind ik zo’n lekkere training om te doen. Gewoon lekker rustig lopen zonder telkens op je hartslag te hoeven letten. Kan het kwaad om 5x per week te trainen en als dit kan wat is dan de beste indeling?
Mvg,
Joris
Krachttraining combineren
- RunningRob - Sportrusten
Re: Krachttraining combineren
Hoi Joris,
Je kan vogels kijken voor een training in een andere sport, maar dan bedoelen we wel een sport waarbij de hartslag ook flink verhoogd wordt. Bootcamp valt hier wel onder, maar pure krachtraining niet. Je kunt dus prima krachttraining doen naast het hardlopen. Je zou dit kunnen doen op een dag dat je ook hardloopt, maar het mag dus ook op een rustdag.
Blijde groet,
Rob
Je kan vogels kijken voor een training in een andere sport, maar dan bedoelen we wel een sport waarbij de hartslag ook flink verhoogd wordt. Bootcamp valt hier wel onder, maar pure krachtraining niet. Je kunt dus prima krachttraining doen naast het hardlopen. Je zou dit kunnen doen op een dag dat je ook hardloopt, maar het mag dus ook op een rustdag.
Blijde groet,
Rob