In september 2021 liep ik mijn eerste marathon uit in 4u30 minuten, met jullie programma.
Ik heb toen in de 100 dagen wel een keertje 21 km gelopen en een dikke maand vooraf heb ik 32 km gelopen. Ik had dit toen mentaal echt nodig om eens te voelen wat het met een lichaam deed eens je over die 30 km gaat. Dat heb ik toen gevoeld en dat heeft me geholpen om in de échte marathon dat gevoel te herkennen als 'normaal'...
Vandaag liep ik (een maand voor D-day) 24 km. Dat is de eerste keer in dit programma. Dat ging en boven de 21 km voelde ik mijn benen/spieren wel. Ik merk ook wel wat stijfheid nu tegen de avond aan... Ik dacht het hierbij te laten en de komende 4 weken zo nauwgezet mogelijk het 100 dagen programma te lopen.
Vragen en adviezen van medelopers (die veel km aan het afrennen zijn) doen me nu twijfelen of ik toch niet beter nog een keertje rond de 30 km zou lopen volgend weekend. Mentaal (cf. wat jullie aangeven in de filmpjes) heb ik het niet echt meer nodig (denk ik
Ik vraag me nu gewoon af of een keertje ca. 32 km lopen de kansen om de eindmeet (iets comfortabeler) te halen, toch iets kan vergroten?
Of heeft dat te maken met oude, ondertussen voorbijgestreefde, overtuigingen?
Warme groet,
Sofie