Merk geen progressie?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Annick Boom

Merk geen progressie?

Bericht door Annick Boom »

Goedemorgen, ik ben inmiddels over de helft van het 100 dagen programma en merk dat ik de laatste weken eerder slechter dan beter loop. Het begint me daardoor een beetje tegen te staan om te lopen en daar baal ik een beetje van. Kan uiteraard ook te maken hebben met slechte nachten door een ziek kind + meer stress rondom werk en de bijkomende organisatie ivm ziek kind.

Wat ik vooral merk is dat ik naar mijn gevoel geen progressie maak in snelheid. Het lopen kost met de afgelopen weken meer moeite dus.

Ik houd me braaf aan het schema met als doel om op 16 april de marathon van Rotterdam te lopen (mijn stad!). Dat is de eerste keer een hele marathon (vorig jaar een halve gelopen in 2 uur) en mijn grootste wens is deze uit te lopen binnen een niet al te dramatische tijd.

Heeft iemand tips of een 'oppepper' voor me?

Super dank!
gr Annick
RunningRob - Sportrusten

Re: Merk geen progressie?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Annick,

Ik heb even je trainingen bekeken maar ik vind het helemaal niet slecht gaan: je loopt zelfs sneller dan je zou moeten. We verwachten dat je 6:25 min/km zou moeten lopen tijdens de marathon, maar al je trainingen op lage marathonhartslag gaan al sneller dan dit tempo.

Wel is het zo dat stress en een slechte nachtrust je (rust) hartslag hoger doen uitkomen, als je dat weet kun je daar rekening mee houden.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie