Goedemorgen,
Begonnen met het marathon schema wil ik uiteraard mijn rusthartslag bijhouden.
Neem ik het gemiddelde tijdens slaap die mijn Garmin registreert of pak ik na ontwaken de laagst gemeten hartslag? En hoe stel ik neem die na ontwaken, hoe lang moet je dan die bijhouden, 1 minuut?
Hoor t graag!
Grt Remon
Gemiddelde rusthartslag of laagst gemeten
-
Remon van Loenen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Gemiddelde rusthartslag of laagst gemeten
Hoi Remon,
Je rusthartslag meet je door de laagste hartslag te nemen die je gedurende een aantal minuten registreert. En het makkelijkst is dat door dit inderdaad gelijk bij het ontwaken te meten.
Het belangrijkste van het meten van je rusthartslag is dat je dit iedere dag rond hetzelfde tijdstip en onder dezelfde omstandigheden doet. Alleen dan kun je de metingen vergelijken en zien wanneer er een afwijking optreed.
Blijde groet,
Rob
Je rusthartslag meet je door de laagste hartslag te nemen die je gedurende een aantal minuten registreert. En het makkelijkst is dat door dit inderdaad gelijk bij het ontwaken te meten.
Het belangrijkste van het meten van je rusthartslag is dat je dit iedere dag rond hetzelfde tijdstip en onder dezelfde omstandigheden doet. Alleen dan kun je de metingen vergelijken en zien wanneer er een afwijking optreed.
Blijde groet,
Rob