Marathon lopen, nieuwe poging

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
WillekeO

Marathon lopen, nieuwe poging

Bericht door WillekeO »

Beste Rob, zoals je vast wel hebt gelezen heb ik de marathon van Amsterdam niet uitgelopen.
Ik vind nog altijd dat ik een goede reden had om te stoppen. Maar aan de andere kant voelt het niet goed, dus ik heb me opgegeven voor de Lentemarathon in Amstelveen, op 19 maart.
Ik vraag me af de hartslagzones waarop ik train niet aan de lage kant zijn. Ik ben nu tot 25 km gekomen. Mijn hartslag was mooi stabiel en schommelde tussen de 150 en 155. Waarbij ik nog geen verval had in tempo. In het trainingsschema liep mijn hoge marathonhartslag tot 152, en de hartslag voor de tempotrainingen liepen tot 158. Ik denk dat ik het prima zou redden als ik de zone tot 152 als lage marathonhartslag neem, en die daar boven de hoge marathonhartslag. Wat denk jij?
Ik wil mijn marathon goed kunnen uitlopen, maar ik denk dat ik mezelf een beetje onderschat wat tempo betreft. Mijn snelste tijd op de 10 km was 58.49 minuten, waarbij ik mezelf steeds inhield omdat ik dacht dat ik dat tempo nooit vol zou kunnen houden.
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon lopen, nieuwe poging

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Willeke,

Jammer dat het niet gelukt is, maar ik ben toch blij dat je er positief in staat!
WillekeO schreef: 18 okt 2022, 20:07 Wat denk jij?
Helemaal goed, wat je kan doen is ook eens af en toe op tempo trainen in plaats van hartslag (misschien heb ik dit al eens vaker gezegd), en dan eens kijken wat je hartslag doet.

Succes voor de volgende!

Rob
Plaats reactie