Roparun 2023

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Edwin Reijnders

Roparun 2023

Bericht door Edwin Reijnders »

Hallo,

Ik heb een mooie ervaring opgedaan met het 100dagen schema. De Marathon van Eindhoven uitgelopen en wat lessen ter verbetering.
Volgend jaar mei doe ik met 7 andere lopers mee aan de Roparun. De estafetteloop van Parijs naar Rotterdam maar helaas ook komend jaar in Nederland vanwege de onzekerheid rondom Covid-19.
Ik vroeg me af of hier ook in een bepaalde vorm (100 dagen?) op getraind kan worden? De opzet die ons team heeft: 2 teams van 4 lopers, elk team loopt een etappe van 50 km waarbij elke loper 2 km loopt en daarna wordt gewisseld. Je rent dus elk half uur (uitgaande van tempo 5:00) 2 km. Als de etappe klaar is neemt het andere team het over en heb je ongeveer 4 uur rust.
Graag hoor ik wat hiervoor de beste training is aangezien dit heel anders is dan 42km en 195meter aan een stuk hardlopen.

Alvast bedankt!
RunningRob - Sportrusten

Re: Roparun 2023

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Edwin,

Voor de Roparco kun je de trainingen splitsen: het grootste deel is je algehele conditie, je kunt hiervoor het marathonschema pakken waarbij je de trainingen op marathonhartslag loopt op het beoogde Roparun tempo.

Verder zul je geregeld in teamverband moeten trainen: het wisselen en overnemen van elkaar, het weer op gang komen na een tijdje in de bus gezeten te hebben en het lopen met een fietser al begeleider. Ervaren Roparunners in je team zullen hier waarschijnlijk wel ideeën over hebben.

Succes!
Rob
Plaats reactie