Hallo Rob,
Bij de marathon van Amsterdam as zondag staan er ongeveer 5 km drinkposten. Ik ga niet met een trailvest lopen, daar kan toch maar 900ml in en is dus na korte tijd al weer leeg en moet ik toch van de drinkposten hebben. Ik zorg gewoon dat ik bij de drinkposten 1-2 bekers neem, dat moet voldoende zijn.
Ik had begrepen dat het goed is om na het gelletje wat water te drinken om het beter op te laten nemen. Maar elke 8 km sluit niet goed aan bij elke 5 km waterpost. Ze staan op 5,10,16,20,26,30,32,35,38 en 40. Wat is handig:
- elke 8 km een gelletje en bij de eerstvolgende post pas water drinken? Dat zal dus wel wat varieren: na de eerste gel al na 2 km, na de 2e gel precies na 0 km, na de 3e weer na 2 km, na de 4e precies na 0km?
- of kan ik beter de gelletjes nemen vlak voor de drinkpost, dus de eerste na bijna 10 km, de tweede na 16, de 3e na 26km enzovoort? Of ligt dat dan te ver uit elkaar?
Ben erg benieuwd want wil mijn raceplan goed hebben.
Groet,
Eugene.
Hoe combineren van gels met waterposten
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hoe combineren van gels met waterposten
Hoi Eugene,
Let even op de gebruiksaanwijzing van de gel. Als hierop staat dat je deze samen met water op moet nemen dan is het inderdaad de gel te nemen bij de drankpost (en dus inderdaad wat te laat of te vroeg). En zijn ook gels die je kunt nemen zonder extra water.
Blijde groet,
Rob
Let even op de gebruiksaanwijzing van de gel. Als hierop staat dat je deze samen met water op moet nemen dan is het inderdaad de gel te nemen bij de drankpost (en dus inderdaad wat te laat of te vroeg). En zijn ook gels die je kunt nemen zonder extra water.
Blijde groet,
Rob