Doortrainen na 100 dagen schema halve marathon
-
Anne Kropmans
Doortrainen na 100 dagen schema halve marathon
Hoi,
Ik train nu met het 100 dagen schema naar de halve marathon van Amsterdam. Daarna heb ik op 11 December de bruggenloop van Rotterdam op het programma en die is 15km. Hebben jullie tips hoe ik dat aanpak na dit schema? Is dan het 10km 100 dagen schema een optie? Of opnieuw 100 dagen halve marathon?
Ik ben benieuwd naar jullie advies.
Ik train nu met het 100 dagen schema naar de halve marathon van Amsterdam. Daarna heb ik op 11 December de bruggenloop van Rotterdam op het programma en die is 15km. Hebben jullie tips hoe ik dat aanpak na dit schema? Is dan het 10km 100 dagen schema een optie? Of opnieuw 100 dagen halve marathon?
Ik ben benieuwd naar jullie advies.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Doortrainen na 100 dagen schema halve marathon
Hoi Anne,
Ligt eraan hoeveel tijd je er zelf in wilt investeren. Bij het 10km schema train je 3 (in plaats van 4 bij de halve) keer in de week en kortere afstanden dan bij de halve. Als je lol hebt in het hardlopen kan ik mij voorstellen dat je niet weer terug wilt vallen op kortere afstanden.
Wat je ook kan doen is de afstanden die je nu traint voor de halve handhaven, en dan gaan trainen in zones.
Dus 1x vogels kijken, 1 keer in D3 en 2 keer in D2.
Dan train je toch anders en je handhaaft je weekomvang.
Is dat misschien een idee?
Blijde groet,
Rob
Ligt eraan hoeveel tijd je er zelf in wilt investeren. Bij het 10km schema train je 3 (in plaats van 4 bij de halve) keer in de week en kortere afstanden dan bij de halve. Als je lol hebt in het hardlopen kan ik mij voorstellen dat je niet weer terug wilt vallen op kortere afstanden.
Wat je ook kan doen is de afstanden die je nu traint voor de halve handhaven, en dan gaan trainen in zones.
Dus 1x vogels kijken, 1 keer in D3 en 2 keer in D2.
Dan train je toch anders en je handhaaft je weekomvang.
Is dat misschien een idee?
Blijde groet,
Rob
-
Anne Kropmans
Re: Doortrainen na 100 dagen schema halve marathon
Dank Rob voor je antwoord! Dat is zeker een goed idee!