100 dagen trainingsschema in D3 klopt dat?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Mimmi

100 dagen trainingsschema in D3 klopt dat?

Bericht door Mimmi »

Beste Rob,

Vraag: ik ben deze week gestart voor de HM Keulen in oktober. Ik liep afg zaterdag de 10k De Haar en heb daar mijn omslagpunt op berekend. Nog conditioneel niet waar ik wil zijn, maar bij 23c liep ik deze in 54.50 min. Omslagpunt is 153 met deze 10k als snelste te nemen (wat nu haalbaar is voor mij. Ik liep hem ooit in 49, maar dat is 5 jaar terug, lijkt me niet dat ik die moet nemen). Nu blijkt dat ik Vlgs 100 d programma moet trainen in D3 (143+) en ik vind dit pittig (gem 5.20 min/km) zeker in de warmte. Ik vraag me af: klopt dit? ik zou denken dat ik vooral in D2 moet trainen, dus 123-138 volgens SR hartslag schema. En 1 X p 3 weken voluit dus D3/4.

Hoor graag, hartelijk dank!
Marijn
RunningRob - Sportrusten

Re: 100 dagen trainingsschema in D3 klopt dat?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marlijn,

Je traint voor de halve marathon wat betekent dat je 2x per week op halve marathonhartslag traint. Dus je traint niet in de D zones maar op wedstrijdhartslag.

Dit wordt door de meeste lopers als best pittig ervaren! Als je niet voor een top tijd gaat is het prima om 5 slagen af te trekken van je trainingshartslagen. Dan loop je nog steeds een prima halve alleen iets rustiger dus.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie