In plaats van New York aan de start van Rotterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Anna78

In plaats van New York aan de start van Rotterdam

Bericht door Anna78 »

Beste Rob,

Helaas New York gaat niet door. Aangezien ik nog nooit zo goed getraind heb, heb ik besloten om in plaats van New York de marathon van Rotterdam te doen. Zoals je weet is deze alleen al volgende week. Dit betekent toch 2 weken minder training (en dit weekend ook eigenlijk wat minder dan stond voorgeschreven in het schema). Zelf vind ik het reuze spannend en heb ik geen enkel idee of het überhaupt kan, maar ik weet ook niet of het volgend jaar ook opnieuw kan opbrengen om er weer voor te gaan.

Als je kijkt naar mijn trainingsresultaten van de afgelopen weken wat is dan jouw advies ten aanzien van de hardslagzones die ik tijdens de marathon moet aanhouden. Wat mij vooral bezorgd maakt en wat anders is dan in New York, is dat ik nu binnen de 5,5 uur moet finishen. Kan natuurlijk een geestelijk dingetje zijn, maar bij New York had ik altijd het gevoel dat ik ook kon lopen tussendoor en dan toch kon finishen. Dat heb ik nu minder.

Dus ik hoor graag je tips.

Anna
RunningRob - Sportrusten

Re: In plaats van New York aan de start van Rotterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anna,

Om even op de 5,5uur in te haken: met een 10km tijd van 52 minuten verwachten we dat je de marathon in 4h23 kan doen. Dus ik verwacht niet dat die 5,5 uur een probleem voor je kan zijn..

Als ik kijk naar je trainingen dan klopt je tempo prachtig met de hartslag, met andere woorden: als je loopt op lage marathonhartslag zit je heel mooi in de buurt van je marathontempo. Dus je kunt gewoon de eerste 15km op lage marathonhartslag lopen (137-141) en dan langzaam je hartslag wat op laten lopen naar hoge marathonhartslag (142-146). Na 30km kun je op gevoel verder gaan en eventueel nog wat hoger in hartslag gaan lopen en anders proberen je hartslag vast te houden tot de finish.

Succes!

Rob
Plaats reactie