Bezorgd Bergen Barcelona
-
Laura Teunissen
Bezorgd Bergen Barcelona
Goedemiddag,
Na blije trainingen in de zon in Frankrijk begin ik me een beetje (boel) zorgen te maken.
Mijn marathon is in Barcelona, berg op en af.
Dit is dus: hartslag hoog en hoger, snelheid laag en lager.
Hoe kan ik me hier het beste op voorbereiden?
Hoe zorg ik dat mijn tempo alsnog een beetje regelmatig blijft? En hoe zorg ik dat mijn hartslag niet de pan uit vliegt als ik omhoog (of omlaag) ga?
Hoe zorg ik dat mijn tempo niet volledig verdwijnt als ik mijn hartslag netjes wil houden?
Andere vraag: Gaan er meer runners naar Barcelona in November?
Ik hoor graag,
Hartelijke groeten,
Laura
Na blije trainingen in de zon in Frankrijk begin ik me een beetje (boel) zorgen te maken.
Mijn marathon is in Barcelona, berg op en af.
Dit is dus: hartslag hoog en hoger, snelheid laag en lager.
Hoe kan ik me hier het beste op voorbereiden?
Hoe zorg ik dat mijn tempo alsnog een beetje regelmatig blijft? En hoe zorg ik dat mijn hartslag niet de pan uit vliegt als ik omhoog (of omlaag) ga?
Hoe zorg ik dat mijn tempo niet volledig verdwijnt als ik mijn hartslag netjes wil houden?
Andere vraag: Gaan er meer runners naar Barcelona in November?
Ik hoor graag,
Hartelijke groeten,
Laura
-
Oscar Dijst
Re: Bezorgd Bergen Barcelona
Ik heb toen ik Barcelona liep vanuit het hoogteprofiel dat je op de website kunt vinden, de km’s van de hoogste “toppen” op mijn hand gezet. Dan wist ik in ieder geval wat wanneer ongeveer komen zou, en hoe ver nog te gaan op de helling.
De bergen werden er niet kleiner van, maar het gaf me wel rust
.
En de laatste heuvel naar de finish toe wordt je, ook als buitenlander, naar boven geschreeuwd door het publiek
Succes!
De bergen werden er niet kleiner van, maar het gaf me wel rust
En de laatste heuvel naar de finish toe wordt je, ook als buitenlander, naar boven geschreeuwd door het publiek
Succes!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Bezorgd Bergen Barcelona
Hoi Laura,
Regel je tempo (en dus je hartslag) door de staplengte aan te passen, probeer je stapfrequentie altijd hoog te houden: Dus snelle kleine stapjes omhoog en snelle grote stappen naar beneden. Dit kun je in Nederland oefenen op een viaduct of een brug.
En de toppen op je hand zetten vind ik een leuke tip! Ik zou dit zeker doen.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Het is zaak je te laten leiden door je hartslag, dus wat langzamer lopen als je hartslag omhoog gaat als je bergop loopt, en gas erop als je naar beneden gaat. En gebruik dit als leidraad, met andere woorden: maak je niet te druk als het niet helemaal lukt.Laura Teunissen schreef: ↑28 sep 2021, 16:34 Hoe zorg ik dat mijn tempo alsnog een beetje regelmatig blijft? En hoe zorg ik dat mijn hartslag niet de pan uit vliegt als ik omhoog (of omlaag) ga?
Regel je tempo (en dus je hartslag) door de staplengte aan te passen, probeer je stapfrequentie altijd hoog te houden: Dus snelle kleine stapjes omhoog en snelle grote stappen naar beneden. Dit kun je in Nederland oefenen op een viaduct of een brug.
En de toppen op je hand zetten vind ik een leuke tip! Ik zou dit zeker doen.
Succes!
Blijde groet,
Rob