Actief herstel na de marathon
-
Dennis van Straalen
Actief herstel na de marathon
Over 11 dagen is het dan zover, de marathon.
Hard maar vooral lekker getraind met het 100 dagen schema.
Na de marathon wil ik weer snel aan de gang voor een andere evenement.
Kan er iemand aangeven wat een beetje normale rustperiode is na de marathon?
En is rust dan ook echt rust of wel lekker fietsen, rustig aan lopen of iets anders?
Ben benieuwd!
Greetz Dennis
Hard maar vooral lekker getraind met het 100 dagen schema.
Na de marathon wil ik weer snel aan de gang voor een andere evenement.
Kan er iemand aangeven wat een beetje normale rustperiode is na de marathon?
En is rust dan ook echt rust of wel lekker fietsen, rustig aan lopen of iets anders?
Ben benieuwd!
Greetz Dennis
Re: Actief herstel na de marathon
Na mijn eerste marathon heb ik de eerste 2 dagen weinig gedaan. Eindje wandelen, stukje fietsen en vooral veel eten en bankhangen.
Daarna kwam mijn energie alweer aardig terug. Na 6 dagen ging ik met mijn zoon 5 kilometer hardlopen bij een evenement, hij liep minutenblokjes. Eigenlijk wilde ik het daar bij laten. Maar ik stond zo te stuiteren dat ik me ter plekke heb ingeschreven voor de 10 km. Die heb ik toen ook nog gelopen, op een rustig tempo. En dat ging goed.
Na 3 maanden heb ik weer een halve marathon gelopen.
Mijn marathon verliep minder gladjes dan ik had verwacht, dat had verschillende oorzaken. Maar het herstel ging snel, en spierpijn heb ik niet gehad.
Overigens heb ik toen niet getraind met Sportrusten.
Daarna kwam mijn energie alweer aardig terug. Na 6 dagen ging ik met mijn zoon 5 kilometer hardlopen bij een evenement, hij liep minutenblokjes. Eigenlijk wilde ik het daar bij laten. Maar ik stond zo te stuiteren dat ik me ter plekke heb ingeschreven voor de 10 km. Die heb ik toen ook nog gelopen, op een rustig tempo. En dat ging goed.
Na 3 maanden heb ik weer een halve marathon gelopen.
Mijn marathon verliep minder gladjes dan ik had verwacht, dat had verschillende oorzaken. Maar het herstel ging snel, en spierpijn heb ik niet gehad.
Overigens heb ik toen niet getraind met Sportrusten.
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Dennis,
Mijn ervaring is dat je heel goed zelf kunt aanvoelen wanneer je er weer aan toe bent om weer te gaan hardlopen. Het is wel goed om te blijven bewegen. Dus een eindje fietsen of wandelen is prima en ook fijn om te doen. De een die loopt na een week weer hard (als WillekeO) en de ander doet er een paar weken over, dat is heel persoonlijk.
Succes met je marathon! Laat je weten hoe het is gegaan?
Rob
Mijn ervaring is dat je heel goed zelf kunt aanvoelen wanneer je er weer aan toe bent om weer te gaan hardlopen. Het is wel goed om te blijven bewegen. Dus een eindje fietsen of wandelen is prima en ook fijn om te doen. De een die loopt na een week weer hard (als WillekeO) en de ander doet er een paar weken over, dat is heel persoonlijk.
Succes met je marathon! Laat je weten hoe het is gegaan?
Rob
-
Dennis van Straalen
He Rob,
thanx voor de info!
Morgen gaat het gebeuren en ik laat zeker even weten hoe het is gegaan.
De laatste week weinig tot niets doen valt tegen merk ik...benen willen actie!
thanx voor de info!
Morgen gaat het gebeuren en ik laat zeker even weten hoe het is gegaan.
De laatste week weinig tot niets doen valt tegen merk ik...benen willen actie!