Yes helemaal trots met mijn eerste marathon.
Niet de tijd waar ik van te voren op hoopte maar het doel voor mij was ook uitlopen, dus op rustig tempo gelopen.
Mede doordat ik te gespannen was vooraf (te hoge hartslag) en een fikse tegen wind de eerste 16K.
Conditioneel ging hij helemaal prima dus daar werkt het sportrusten schema prima voor. Bij mij was het probleem dat ik de laatste 15k last kreeg van van kramp in de kuiten en achter bovenbenen. zodra ik iets wat meer kracht wilde zetten schoot het erin. Is dat een effect dat je geen langere afstanden loopt?
Misschien kunnen jullie daar een keer wat tips voor geven.
Blij met deze prestatie, thnx daarvoor Sportrusten.
Gr.
Erik
Marathon uitgelopen met 100 dagen schema
-
Erik Bogaard
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon uitgelopen met 100 dagen schema
Hoi Erik,
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! Helemaal in deze wedstrijdloze periode!
Kramp kan veroorzaakt worden door (over)vermoeidheid, maar je hebt juist in de week voor de marathon extra uitgerust, dus dat ligt niet gelijk voordehand.
Kramp kent meerdere oorzaken, dus het is lastig zo op afstand te zeggen wat bij jouw de kramp heeft veroorzaakt:
- vochtgebrek
- zoutgebrek
- vermoeidheid / techniekprobleem
Meer info:
https://www.sportzorg.nl/sportblessures/kramp
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! Helemaal in deze wedstrijdloze periode!
Ik ken kramp niet als een gevolgd dat je geen langere afstanden loopt. Althans, ik hoor het niet vaker van Sportrusters dan van andere marathonlopers.
Kramp kan veroorzaakt worden door (over)vermoeidheid, maar je hebt juist in de week voor de marathon extra uitgerust, dus dat ligt niet gelijk voordehand.
Kramp kent meerdere oorzaken, dus het is lastig zo op afstand te zeggen wat bij jouw de kramp heeft veroorzaakt:
- vochtgebrek
- zoutgebrek
- vermoeidheid / techniekprobleem
Meer info:
https://www.sportzorg.nl/sportblessures/kramp
Blijde groet,
Rob