Hartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Cis1971

Hartslag

Bericht door Cis1971 »

Hoi,
Train nu in m'n 5e week en het gaat goed. Heb nog wel een vraag. Regelmatig,zeker als ik met anderen loop,loop ik met een hartslag zo'n 10 slagen hoger dan m'n streef hartslag uit het schema. Het voelt goed en ben daarna snel hersteld,is dit erg? Kan ik zo doorgaan of moet ik toch zakken in m'n hartslag?
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Cis,

Als het een keer gebeurd is het natuurlijk geen ramp, maar probeer er geen gewoonte van te maken.

Het idee is dat je went aan de (halve) marathonhartslag, zodat je als je deze uiteindelijk loopt je als vanzelf aanvoelt dat je op de juiste hartslag loopt en dit dan ook vol kunt houden.

Als je jezelf went sneller te lopen heb je kans dat je in de uiteindelijke wedstrijd, vooral in het begin, te snel gaat en je jezelf tegenkomt aan het einde.

Met blijde groet,

Rob
Cis1971

Bericht door Cis1971 »

Ok dank je ga het proberen.
wendyethard

Bericht door wendyethard »

Ik vind het ook in week 5 nog steeds lastig om op de aangegeven hartslag te lopen. 160 loopt het prettigst voor m'n gevoel, terwijl het volgens schema lager zou moeten, 145 tot max 159. Het wil niet echt wennen, nog, hoewel m'n vertrouwen wel groeit. Train voor marathon Rdam. Tips zijn welkom! 10 km is wel sneller geworden, nu 57 min.
Groet,Wendy
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wendy,

Misschien doe je al maar ik zeg het toch maar even:
Probeer tijdens de "langzame" lopen je pasfrequentie wel hoog te houden, dus bijvoorbeeld 160 of hoger. Dit loopt efficiënter en voelt ook beter aan.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie